اختیارات شورای شهر محدود است

عضو شورای اسلامی شهر شهریار گفت: شورای شهر در عمل شورای شهرداری است و برای مبدل شدن به نقش واقعی و متناسب با عنوان خود، باید دامنه اختیاراتش افزایش یابد.

اختیارات شورای شهر محدود استعلی رضا صفرزاده عضو شورای اسلامی شهر شهریار در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان در تشریح دامنه شرح وظایف و اختیارات پارلمان شهری در تعامل با ادارات فعال در سطح شهر اظهار کرد: طبق قانون شورای شهر در کلیه ادارات نمایندگانی دارد که حلقه ارتباطی بین پارلمان شهری و دستگاه‌های فعال زیربط در سطح شهر محسوب می شوند.

وی افزود: اما متاسفانه حدود اختیارات شورای شهر برای ایجاد تغییر، کنترل و نظارت در ادارات شهری ضعیف است  و عمده اهرم فشار پارلمان شهری در شهرداری ظهور پیدا می‌کند.

صفرزاده گفت: شورای شهر  تنها قادر به انعکاس مشکلات به مسئولان ادارات است و از اهرم فشار تعیین کننده‌ای در مجاب کردن ادارات برای رفع مشکل یا  نارسایی احتمالی برخوردار نیست.

وی افزود: روسای ادارات در صورت درخواست پارلمان شهری در صحن شورای شهر حضور پیدا می‌کنند و گزارش عملکرد خود را ارائه می‌کنند، اما نقش شورای شهر در این عرصه تنها در حد یک تریبون خلاصه می‌شود.

صفرزاده یادآور شد: شورای شهر در عمل شورای شهرداری است و اعضای آن اختیارات کافی در عزل و نصب روسای ادارات در صورت کم کاری یا بروز نارسایی را دارا نیستند و ادارات کل تصمیم گیرنده نهایی در خصوص دستگاه‌های زیر مجموعه خود هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار