شمخانی در جمع خبرنگاران:

توان نرم افزاری آل‌سعود صرف جنگ با یمن شده است/ عربستان در انتقال تیم پزشکی با ایران همکاری نمی‌کند

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به میزان تلفات حادثه منا گفت: این فاجعه بزرگ بایدبه صورت حقوقی و سیاسی رسیدگی شود.

توان نرم افزاری آل‌سعود صرف جنگ با یمن شده است/ عربستان در انتقال تیم پزشکی با ایران همکاری نمی‌کندبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در حاشیه مراسم ختم پدر همسر محمد شریعمتداری در واکنش به حادثه خونین مکه اظهار داشت: غیر از عدم مدیریت دولت عربستان، دلایل متعدد دیگری را می توان برای بروز این اتفاق تفسیر کرد.  
 
شمخانی افزود: وقتی اولویت یک کشور از اداره مراسم بزرگ سالیانه به سمت موضع دیگری هدایت می‌شود اتفاقاتی از این دست به وجود می‌آید در واقع توان نرم‌افزاری آل سعود صرف هدایت جنگ با یمن شد.
 
دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به بعد دیگری از دلیل این اتفاق اظهار داشت: به دلیل جابجایی قدرت و بی‌تجربگی خاندان سلمان، اداره حجاج از مسائل ایمنی به سمت مسائل سیاسی هدایت شد و به جای آن‌که به تعریض خیابان و سیستم سرمایشی توجه کنند به سمت کنترل شعاع‌ها هدایت شدند.
 
شمخانی تأکید کرد: در کنار این ابعاد حضور غیر شکیل و غیر سازمان یافته کاروان امرای خاندان آل سعود مزید بر علت شد در واقع حوادثی از جمله سقوط جرثقیل، آتش گرفتن چادر همگی دلالت بر بی‌تجربگی خاندان آل سعود دارد.
 
دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به برگزاری جلسه روز گذشته شورای عالی امنیت درباره این حادثه اظهار داشت: با بروز این حادثه ستادی تشکیل شد تا ابعاد مختلف این موضوع بررسی شود و تا این لحظه عربستان با ما در جهت انتقال تیم پزشکی و هلال احمر همکاری نکرده است.  
 
وی افزود: ماهمواره به دنبال این هستیم که تکلیف مفقودین به زودی روشن شود و قربانیان حادثه را سریع‌تر به ایران بازگردانیم.
 
شمخانی با تأکید بر این‌که از نظر حقوقی این موضوع پیگیری می‌شود، خاطرنشان کرد: این میزان تلفات ضایعه بزرگی است و باید ابعاد حقوقی و سیاسی آن بررسی شود و نباید دولت عربستان نسبت به این اتفاق بی‌تفاوت باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار