لرستان؛

افتتاح خانه هنرمندان لرستان

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از افتتاح خانه هنرمندان لرستان در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز لرستان؛ حجت‌الاسلام حنان با تاکید بر شعار سال، همبستگی هنرمندان تحت لوای جمهوری اسلامی ایران را خواستار شد و افزود: با توجه به غنای فرهنگ و آداب و رسوم استان لرستان، تشکیل خانه هنرمندان می‌تواند در حفظ و تقویت این آداب و رسوم در جهت نزدیک شدن فرهنگ‌های مختلف و تقویت وحدت ملی و دینی بسیار مؤثر باشد.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ و هنر در استان لرستان و شهرستان‌ها قوام بخش هنر دینی و ملی ما و نیازمند توجه ویژه است، افزود: متأسفانه فرهنگ غربی که به دنبال یکسان‌سازی فرهنگی و غالب ساختن فرهنگ خود و از بین بردن آداب‌ورسوم دیگر کشورهاست از یکسو و عدم وجود عدالت فرهنگی منجر به مهاجرت هنرمندان شهرستانی به تهران و یا تعطیل شدن و کمرنگ شدن فعالیت‌های فرهنگی در استان‌ها شده که این موضوع به کل فرهنگ و هنر کشور لطمه خواهد زد.

وی وجود خانه هنرمندان را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: تأسیس این خانه باعث می‌شود تا مسائل صنفی هنرمندان لرستانی راحت‌تر و فعالانه‌تر پیگیری شود.

حنان واگذاری برخی از فعالیت‌های حوزه فرهنگ به اصحاب فرهنگ را به‌عنوان شعار جدی دولت روحانی دانست و گفت: امیدواریم در تعامل خانه هنرمندان با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، بخشی از وظایف اجرایی به خانه هنرمندان سپرده شود که این رویکرد منجر به دخالت بیشتر خود هنرمندان در سیاست‌گذاری‌ها و امور اجرایی هنری خواهد شد.

وی با بیان اینکه گردهمایی هنرمندان در این مراکز و تمرکز و شکل‌گیری هرچه بیشتر این فعالیت‌ها، سطح فرهنگ عمومی استان را ارتقا می‌بخشد، ادامه داد: تشکیل چنین مراکزی موجب نقش‌آفرینی هرچه بیشتر هنرمندان شهرستانی در سیاست‌گذاری‌های کلان فرهنگی و هنری استان شده و فعالیت‌های چنین مراکزی نه تنها در تداخل با وظایف سایر نهادها نخواهد بود بلکه به سیستم فرهنگی و هنری کمک خواهد کرد.

حجت‌الاسلام حنّان از مساعدت دکتر نوش‌آبادی معاون حقوقی و امور مجلس و استان‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دکتر مراد خانی معاون امور هنری وزارت و دکتر سرسنگی مدیرعامل خانه هنرمندان ایران جهت تشکیل این خانه تشکر کرد و افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته توسط امین ساکی از هنرمندان استان، کلیه مراحل قانونی و اخذ مجوزها انجام شد و طی روزهای آینده شاهد افتتاح خانه هنرمندان لرستان در خرم‌آباد خواهیم بود.

وی از حضور استاد علی‌اکبر شکارچی موسیقیدان لُر تبار کشور، شکر خدا گودرزی پیشکسوت لرستانی تئاتر کشور، فاطمه گودرزی پیشکسوت لرستانی سینمای ایران، امین ساکی هنرمند فعال لرستانی، مسعود بهرام نژاد مجری و گوینده لرستانی رسانه ملی، سید سیامک موسوی اسدزاده هنرمند پیشکسوت لرستانی، سید غلامرضا نعمت پور از برندگان لرستانی جشنواره فیلم فجر و سید مصطفی جهانبخت هنرمند لرستانی به عنوان اعضای مؤسس و شورای عالی خانه هنرمندان لرستان تشکر کرد و افزود: در این راستا هنرمندانی چون امین مرادی فرد، هادی سعادتی و سید میکائیل موسوی نیز به‌عنوان بازرس این هیات را همراهی خواهند کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در پایان از همه دستگاه‌های مرتبط خواست، در مسیر پیشبرد اهداف فرهنگی و هنری استان، خانه هنرمندان لرستان را همراهی کنند.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.