تبریز؛

بی کفایتی آل سعود در اداره حرمین شرفین

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی رژیم آل سعود را بی کفایت تر از آن دانست که بتواند مسولیت موسم حج را برعهده داشته باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛آیت الله محسن محتهد شبستری در جلسه درس خارج خود با محکوم کردن بی تدبیری عربستان در مسدود کردن مسیرهای رفت و آمد حجاج و بوجود آوردن فاجعه کشتار حجاج در منا از سازمان کنفرانس اسلامی خواست برای اداره حرمین شرفین هیئتی را مشخص کند.

امام جمعه تبریز همچنین با اشاره به رفاقت صمیمی آل سعود با سران امریکا و رژیم صهیونیستی افزود: فجایع اخیر ماهیت پلید و ضد انسانی سعودی ها به جهانیان نشان داد.

وی خاطر نشان کرد : رژِیم وهابی آل سعود نه تنها با شیعیان بلکه با همه مسلمانان به ویژه با اهل تسنن هم خصمانه رفتار می کند و هیچ ارزشی برای جان و مال مسلمانان قائل نیست.

آیت الله مجتهد شبستری با انتقاد شدید از بی نظمی در مناسک حج و کاهش نیروهای امنیتی که علت آن هم اعزام ماموران به جنگ با مردم مظلوم یمن بود ازتعلل و بی تفاوتی در رسیدگی به حادثه دیدگان و تاخیر در پذیرش مجروجان ایرانی در بیمارستان ها ابراز تاسف کرد .

عضو مجلس خبرگان رهبری به سران بی کفایت رژیم آل سعود توصیه کرد : به جای فرافکنی و سرپوش گذاشتن به اشتباهات و بی کفایتی، در ایجاد امنیت و آرامش برای حجاج مسئولیت فجایع سقوط جرثقیل و کشتار در منا را بپذیرند.

مسولان کشورمان معتقدند کاهش تعداد نیروهای امنیتی از 70 هزار به 20 هزار نفر به علت اعزام به جنگ با مردم یمن و مسدود کردن مسیرهای مراسم رمی جمرات حجاج و ازدحام ناشی از حضور کاروان محمد ابن سلمان ولیعهد جوان عربستان از عوامل فاجعه منا بود .
 
انتهای پیام/ ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.