سنندج؛

گردشگری صنعتی مهم و تاثیرگذار بر اقتصاد است

معاون عمرانی استاندار کردستان گفت:گردشگری صنعتی مهم و تاثیرگذار بر اقتصاد است که امروزه در همه جهان مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان ها باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج، امیر قادری در مراسم گرامیداشت روز جهانی گردشگری گفت: با توجه به شرایط ویژه استان کردستان از نظر جاذبه های گردشگری و بناهای تاریخی باید گردشگری به عنوان صنعتی که امکان رشد در این استان را دارد مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود:چهار قطب گردشگری، 9 ناحیه گردشگری و 35 منطقه نمونه گردشگری در استان نشان دهنده توجه ویژه به این بخش و همکاری دستگاه های اجرایی با بخش خصوصی در این راستاست.

معاون امور عمرانی استاندار کردستان بیان کرد: شرایط جغرافیایی ویژه کردستان ظرفیتی است که با بهره گیری درست از آن می توان این استان را به یکی از قطب های گردشگری کشور تبدیل کرد.

وی با اشاره به اینکه توسعه صنعت تورسیم و گردشگری در کردستان می تواند موجب تحول این استان باشد، ادامه داد: در زمینه اطلاع رسانی و شناساندن جاذبه های گردشگری کردستان به خوبی کار نشده و باید آن را تقویت کرد.

قادری توسعه این صنعت در کردستان را نیازمند استراتژی مشخص و ویژه دانست و افزود: احداث کمپ‌های گردشگری و توجه ویژه به غارهای باستانی و طبیعی زیادی که مغفول مانده مواردی مهم در توسعه این صنعت در کردستان است.

معاون امور عمرانی استاندار کردستان درپایان خواستار همکاری بیشتر دستگاه های اجرایی با بخش خصوصی شد و گفت: حمایت از بخش خصوصی، توسعه گردشگری و در نهایت توسعه استان را به همراه خواهد داشت و می تواند اقتصاد استان را متحول کند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.