تبریز؛

بهره برداری از مرکز جهانی توسعه ورزش زورخانه ای در تبریز

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تبریز گفت : مرکز جهانی توسعه ورزش زورخانه ای در تبریز به بهره داری می رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ سهرابی افزود : مرکز جهانی توسعه ورزش زورخانه ای در حاشیه پنجمین دوره مسابقات آسیایی زورخانه ای آسیا در تبریز و با حضور روسای فدراسیون جهانی ، مرکز جهانی توسعه ورزش زورخانه ای در تبریز به بهره داری میرسد تا گام مهمی برای توسعه این رشته در دنیا از تبریز برداشته شود.

وی افزود : در کنار میزبانی این مسابقات ، همایش بین المللی ورزش زورخانه ای، جوانان و صلح جهانی نیز برای اولین بار در تبریز برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: با میزبانی از کشورهای آسیایی میخواهیم نام تبریز را در قاره کهن بر سر زبان ها بی اندازیم و امیدواریم بتوانیم نقش موثری در توسعه ورزش زورخانه ای و پهلوانی در کشور و آسیا داشته باشیم.

مدیرعامل سازمان ورزش اذعان داشت: علاوه بر برگزاری این مسابقات، یک همایش علمی با عنوان ورزش‌های زورخانه‌ای، جوانان و صلح جهانی نیز در ۱۴ مهرماه و در سالن پتروشیمی و با حضور مهمانان عالی رتبه داخلی و خارجی برگزار خواهد شد.

وی گفت: ورزش پهلوانی به عنوان میراث معنوی بشریت در یونسکو به نام کشورمان ثبت گردیده و ما وظیفه داریم  آئین‌های پهلوانی ایران را به تمام دنیا صادر نموده و در بسط و گسترش این ورزش تلاش نماییم.

7 مهر ماه تیمهای روزخانه ای ، مربیان و مرشدان و ورزشکاران شرکت کننده در پنجمین دوره مسابقات آسیایی زورخانه ای وارد تبریز شده و تا 13 مهر ماه در آموزش زورخانه ای و مرشد در 4 مرکز باستانی تبریز شرکت کرده و 13 مهر ماه نیز کشتی گیران پهلوانی ، میهمانان افتتاحیه ، همایش ، کادر فنی و اجرایی و روسای فدراسیونهای خارجی وارد تبریز خواهند شد.

همچنین همایش و نشست علمی و بین المللی ورزش زورخانه ای جوان و صلخ جهانی روز سه شنبه 14 مهر برگزار و بعد از ظهر مراسم افتتاحیه برگزار خواهد شد.

رقابتهای سه گانه زورخانه ای ، هنرهای فردی و مسابقات کشتی پهلوانی و جلسات هیئت رییسه جهانی ، اسیایی و هئیت رییسه اجرایی جهانی 15 الی 17 مهرماه برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.