کرمان؛

راه اندازی 10کمیته توانمندسازی روستایی در ریگان

فرماندار ریگان از راه اندازی 10کمیته توانمندسازی روستایی در این شهرستان خبر داد و گفت: تاکنون بیش از هزار و 280 خانوار در این کمیته ها عضو شده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ امین باقری در جلسه کار گروه کشاورزی این شهرستان با اشاره به اینکه 158هزار هکتار منطقه کانون بحران در ریگان وجود دارد، افزود:370هزار هکتار نیز در حال فرسایش بادی هستند.

وی با تأکید بر اینکه این امر تهدیدی جدی در این شهرستان، به شمار می رود، خاطرنشان کرد: هم اکنون بزرگترین طرح بین المللی جف در این شهرستان در حال اجراست که این تا حدودی جلوی فرسایش بادی را گرفته است.

باقری با اعلام اینکه این منطقه یکی از مناطق بحرانی استان کرمان است، تصریح کرد: در حال حاضر نیازمند اعتبارات ملی و استانی هستیم.

فرماندار ریگان، راه اندازی کمیته توانمند سازی در روستاهای این شهرستان را راهکاری برای حفاظت از عرصه های منابع طبیعی عنوان کرد و یادآور شد: بر این اساس، اهالی با تشکیل صندوق و کمک مالی در دادن وام به یکدیگر، در راستای توانمندسازی خود مشارکت می کنند.

باقری گفت: این وام ها به منظور اشتغالزایی خانگی اهالی در اختیار آنان قرار می گیرد تا به جای استفاده از عرصه های منابع طبیعی به سوی صنعتی شدن پیش روند.

وی تأکید کرد: فعالیت های این کمیته ها رصد و بر کار آنها نظارت جدی می شود.

باقری در بخش دیگری از سخنانش با اعلام اینکه توسعه گلخانه های شهرستان ریگان از اولویت های این شهرستان است، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط و پتانسیل های منطقه، این شهرستان به عنوان شهر گلخانه های شرق استان تبدیل می شود.

وی تصریح کرد: هم اکنون کشت های جایگزین در دستور کار است، تا این شهرستان از تک محصولی خارج شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.