ارومیه؛

محتوای تولیدات ملی باید منطبق با ارزش های انقلابی و دینی باشد

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تاکید کرد: به فکر تولید محتوای منطبق با ارزش های انقلابی و دینی برای کودکان و نوجوانان جامعه خود باشیم.

در عصر کنونی باید به فکر تولید محتوای منطبق با ارزش های انقلابی و دینی برای کودکان و نوجوانان جامعه خود باشیمبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ هوشنگ عطاپور در جلسه هماهنگی ویژه برنامه های هفته ملی و روز جهانی کودک که در محل استانداری برگزار شد، گفت: امروز بحث کودک و نوجوان با توجه به تغییرات گسترده ای که در ابزارهای ارتباطی و اطلاع رسانی ایجاد شده، بسیار متفاوت از گذشته است و لازم است بر اساس مقتضیات عصر کنونی که در آن ارتباطات و شبکه های اجتماعی جایگاه قابل توجهی پیدا کرده اند، به فکر تولید محتوای منطبق با ارزش های انقلابی و دینی برای کودکان و نوجوانان جامعه خود باشیم.

وی با گرامیداشت هفته ملی کودک نیز گفت: این هفته فرصت مغتنمی است تا با خلق برنامه های فاخر و اثرگذار، بتوانیم اذهان و افکار عمومی را نسبت به مسائل کودکان و نوجوانان حساس تر نماییم؛ لذا از تمامی دستگاههای اجرایی و فرهنگی استان انتظار می رود، در اجرای ویژه برنامه های این هفته با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همکاری لازم را داشته باشند.

عطاپور تاکید کرد: یکی از مهمترین اهداف در حوزه کودک و نوجوان، بحث فرهنگسازی، آموزش و آشنا نمودن مردم و خانواده ها با مفاهیم اساسی این حوزه و همچنین ایجاد فضایی سالم برای رشد و بالندگی کودکان و نوجوانان در جامعه است .

برنامه های هفته ملی و روز جهانی کودک در آذربایجان غربی

زاهدی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی نیز در این جلسه به تشریح برنامه های هفته ملی کودک در استان پرداخت.

وی، طرح تزیین درخت با عنوان هر کودک یک صلوات به احترام شهدای منا، برگزاری کارناوال شادی با اجرای گروه بچه های ایران، اجرای مراسم ویژه کودکان و نوجوانان با حضور مقامات استانی، اجرای مراسم شاد دنیا با لبخند کودکان زیباست، عیادت مدیران و مسئولان از کودکان بیمار و بستری در بیمارستان ها، حضور در کانون اصلاح و تربیت و اهدای کتاب و هدایا با کودکان این مرکز، برگزاری تور بازدید از اماکن تاریخی برای کودکان، کاشت بذر گل در گلدان با شعار لبخند طبیعت لبخند کودکان است، مراسم زیباترین سازه های شنی، نمایش نقاشی های کودکان در ویترین مغازه ها، تجلیل از اعضای کتابخوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، برگزاری مسابقه استانی عکاسی از نگاه دوربین کودکان، تجهیز یک باب کتابخانه روستایی با کتاب را از جمله برنامه های هفته ملی کودک در استان عنوان کرد.

15تا 21 مهرماه به نام هفته ملی کودک نامگذاری شده وشعار این هفته در سال جاری «دنیا با لبخند کودکان زیباست» در نظر گرفته شده است.

متناسب با سنتی دیرینه هر روز هفته ملی کودک به نام خاصی نامگذاری شده و متناسب با نام‌ها برنامه‌های ویژه‌ای در سطح کشور برگزار می‌شود. روز کودک، سلامت و ایمنی، کودکان، هنر و میراث فرهنگی، کودک و خانواده و رسانه، کودک و کتاب و کتاب‌خوانی، کودک و محیط زیست و منابع طبیعی، کودک، دنیای صلح دوستی و بالاخره کودک، آموزش و تربیت اسلامی عناوین این روزها هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.