شورای شهر در هفته‌ای که گذشت:

از انتقاد قناعتی به عدم دسترسی به سامانه شهرسازی تا عدم آمادگی تهران برای پذیرش سالمندان

محکوم کردن جنایات آل سعود موضوعی بود که در هر 2 جلسه این هفته شورای شهر به آن پرداخته شد و البته به موضوعات شهری نیز پرداختند.

از انتقاد قناعتی به عدم دسترسی به سامانه شهرسازی تا عدم آمادگی تهران برای پذیرش سالمندان

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اعضای شورای شهر در هفته‌ای که گذشت به محکوم کردن جنایات آل سعودند پرداختند و آن را محکوم و خواستار رسیدگی به آن شدند و در ادامه موضوعات و چالش‌های شهری را نیز طبق روال همیشه در دستور کار خود قرار دادند که مهم‌ترین عناوین آن به این شرح است:

*** چمران: آل سعود در دوران جاهلیت به سر می‌برد

مهدی چمران رئیس شورای شهر در آغاز یکصد و هشتاد و هشتمین جلسه علنی شورا به فاجعه منا اشاره کرد و گفت: جان باختن تعداد قابل توجهی از مسلمانان نشان از بی‌تدبیری آل سعود دارد و همچنان در غرور و تکبر دوران جاهلیت زندگی می‌کند.

*** 81 درصد حریق در ساختمان‌های زیر 5 طبقه رخ می‌دهد

معصومه آباد رئیس کمیته ایمنی شورای شهر در یکصد و هشتاد و هشتمین جلسه علنی شورا گفت: 81 درصد حریق‌ها در ساختمان‌های 5 طبقه به پایین رخ می‌دهد که متأسفانه این امر به دلیل عدم دریافت استعلام ایمنی در پایان کار است.

*** لزوم بازنگری در مأموریت‌های کمیته امداد

فاطمه دانشور، عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر در یکصد و هشتاد و هشتمین جلسه علنی شورا ضمن محکوم کردن جنایات آل سعود اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) یکی از سازمان‌هایی است که حمایت از کودکان بی‌سرپرست جز مأموریت‌های اصلی آن محسوب می‌شود اما یکی از معضلات آسیب‌های اجتماعی کودکان بدسرپرست و یا کودکانی هستند که از نعمت پدر برخوردارند اما عهده‌دار تأمین معاش خانواده هستند و باید بازنگری جدی در مأموریت‌های این نهاد انجام شود.

*** عدم آمادگی تهران برای پذیرش معلولان و سالمندان

رحمت الله حافظی رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر در یکصد و هشتاد و هشتمین جلسه علنی شورا اظهار کرد: شهر برای حضور سالمندان و معلولان آماده نشده و این امر موجب می‌شود تا حضور این افراد در جامعه محدود شود.

*** انتقاد مختاباد به ادامه ساخت و ساز میدان سپاه

عبدالحسین مختاباد، عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر در ادامه جلسه علنی روز سه‌شنبه ضمن انتقاد از ادامه ساخت و ساز میدان سپاه گفت: متأسفانه علیرغم هشدارهای مختلف شاهد ادامه ساخت و ساز میدان سپاه هستیم از این رو از رئیس شورای شهر درخواست می‌کنیم به همراه مسئولان امر به این موضوع رسیدگی کند.

*** درخواست دوستی به احداث بیمارستان سوانح سوختگی در تهران

اسماعیل دوستی، عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر ضمن بیان فرسودگی دانشگاه تهران و لزوم رسیدگی به آن اظهار کرد: متأسفانه 100 تخت به سوانح و سوختگی اختصاص داده شده که این امر مطلوب نیست و درخواست داریم بیمارستان 100 تخت خوابه برای این امر اختصاص داده شود.

*** انتقاد قناعتی از مسدود شدن دسترسی به سامانه شهرسازی

ابوالفضل قناعتی، عضو هیئت رئیسه شورای شهر گفت: متأسفانه سیستم برای ورود به سامانه شهرسازی فعال نیست و این در حالی است که تخلفات زیادی در این حوزه شناسایی شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: شورای شهر ، آل سعود ، حریق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار