آمادگی وزارت بهداشت برای تخصیص زمین‌های دانشگاهی جهت ساخت مراکز بهداشتی به خیرین

وزارت بهداشت آمادگی دارد زمین‌های دانشگاهی را جهت ساخت مراکز درمانی و بهداشتی به خیرین اختصاص دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از "وب دا" دکتر ایازی در نخستین همایش ملی تجلیل از خیرین سلامت کشور که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد گفت: هر چه میزان سالمندی در کشور افزایش یابد بروز بیماری‌های مزمن نیز افزایش می‌یابد. سالانه بیش از 90 هزار نفر در کشور مبتلا به سرطان می شوند و در حال حاضر 350 هزار بیمار سرطانی در کشور وجود دارد.

وی به وجود 600 هزار بیمار مبتلا به آلزایمر در کشور اشاره کرد و اظهار داشت:در بروز بسیاری از بیماری ها نوع سبک زندگی بسیار تاثیر گذار است. بنابراین باید در مقوله بهداشت و پیشگیری توجه ویژه و اساسی شود.

قائم مقام وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در امور مشارکت‌های مردمی با اشاره به اینکه ساخت مراکز و پایگاه‌های بهداشتی از اولویت های نخست به شمار می رود از خیران خواست پیش از آنکه در ساخت مراکز بیمارستانی مشارکت داشته باشند در حوزه بهداشت و ساخت طرحهای بهداشتی وارد شوند.

دکتر ایازی با اشاره به اینکه در حال حاضر ساخت مراکز درمانی بیشتر مورد توجه خیران است خاطر نشان کرد: برای داشتن کشوری سالم باید خیران در حوزه ساخت خانه‌های بهداشتی و فرهنگ‌سازی سلامت نیز هم وارد شوند و در این مسیر اهتمام ویژه ای داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: وزارت بهداشت آمادگی دارد زمین‌های دانشگاهی را جهت ساخت مراکز درمانی و بهداشتی به خیرین اختصاص دهد.

قائم مقام وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در امور مشارکت‌های مردمی خاطر نشان کرد: ساخت طرح‌های بهداشتی درمانی توسط خیران در زمین‌های دانشگاه مشمول معافیتهای مالیاتی نیز می شود.

وی با اشاره به 248 بیمارستان نیمه تمام در کشور اظهار داشت: ساخت این طرحها توسط بودجه های وزارت بهداشت حدود 20 سال طول می کشد در حالی که در صورت حمایت خیران سلامت می توان این طرح‌ها را برای خدمت به سلامت کشور سریع‌تر به اجرا رساند.


 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.