یاسوج ؛

کشف 115 میلیارد ریال کالای قاچاق در کهگیلویه و بویراحمد

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه وبویراحمد از کشف و ضبط 115 میلیارد ریال انواع کالای قاچاق شامل لباس، ادکلن و گوشی تلفن همراه در شش ماهه نخست امسال در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج، فتاح محمدی افزود: در این زمینه 220 خودرو توقیف و 663 نفر دستگیر شدند.

محمدی ابراز کرد: 910 پرونده در زمینه قاچاق کالا و ارز امسال در این استان تشکیل شد که نسبت به مدت مشابه 100 فقره افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: این در حالی است که در مدت مشابه 810 پرونده در زمینه قاچاق کالا به ارزش ریالی 62 میلیارد ریال تشکیل و 736 متخلف شناسایی شد.

 معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه وبویراحمد یکی از نیازهای اساسی برای مبارزه قاطع با پدیده قاچاق کالا و ارز را ایجاد ایست بازرسی ثابت در برخی محورها مبادی ورودی استان دانست و گفت: مکاتبات زیادی حتی با هماهنگی شورای تامین استان در این راستا با شورای امنیت ملی انجام شده ولی تاکنون پاسخ مثبتی دریافت نشده است.

وی ایجاد ایست بازرسی برای مبارزه با قاچاق کالا در پادوک، پاتاوه، تنگ سرخ و پل بریم را ضروری دانست.

محمدی با اشاره به درخواست اداره کل تعزیرات حکومتی استان مبنی بر استقرار نیروی انتظامی در این سازمان نظارتی، گفت:هماهنگی ها و اقدامات لازم در این راستا را با فرماندهی انتظامی استان انجام شده است.

وی توجه به نقش و مشارکت پررنگ مردم در عرصه های اقتصادی و مقابله با معضلات آن تاکید کرد و افزود: با مشارکت مردم در امر مقابله با معضلات از جمله قاچاق کالا و ارز، دولت خواهد توانست در این عرصه موفق شود.

وی ابراز کرد: هر نوع قاچاق کالا بخشی از تولید و اشتغال را در کشور با بحران مواجه می سازد و مسئولان باید با جدیت با هر نوع قاچاق برخورد کنند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه وبویراحمد افزود: هر چه از میزان قاچاق کالا به کشور جلوگیری به عمل آید به همان میزان بر توان تولید داخلی افزوده شده و فرصت های شغلی جدیدی برای جوانان ایجاد می شود.

وی گفت: قاچاق کالاهای علاوه بر آسیب های اقتصادی، تهدید جدی در حوزه های فرهنگی و اجتماعی است.

انتهای پیام /ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.