اردبیل؛

برگزاری مراسم روز جهانی کودک در اردبیل

مراسم روز جهانی کودک با حضور معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اردبیل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ خسرو امیدوار در جشن روز جهانی کودک با بیان اینکه سمت و سو و دیدگاه والدین به سمت فرزند سالاری سوق یافته است، تصریح کرد: دیده می شود که تمام تلاش پدر و مادر معطوف به کودک و خواسته او است.

وی به ضرورت توجه خانواده، مدیران و مربیان و تمامی افراد موثر در تربیت کودک به برخی مشکلات پیش آمده شد و افزود: متاسفانه یک سری رفتارهایی که نمی خواهیم از کودک سر بزنیم خود به طور غیر مستقیم به وی آموزش می دهیم.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان نوع پوشش و‌ آرایش، منش و رفتار والدین را در تربیت کودک موثر دانست و تاکید کرد: اینکه گفته می شود برخی رفتار ها ارثی است در واقع به الگو برداری کودک از والدین بر می گردد و نقش تربیتی والدین کلیدی است.

امیدوار نهادینه کردن ارزش هایی از جمله احترام به بزرگ تر ها را در خانواده ها ضروری دانست و بیان داشت: متاسفانه در تربیت کودکان شاهد چالش هایی هستیم که دقت و مراقبت می طلبد.

وی از جمله مشکلات فعلی را پرخاش و مشاجره والدین با یکدیگر در مقابل کودک دانست و افزود: بر اساس مطالعات صورت گرفته حتی این مشاجره مصداق کودک آزاری است و متاسفانه برخی رفتارها به سمتی می رود که کودک هویت خود را گم کند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان به جایگاه مربیان تربیتی در ساختار دهی به رفتار کودکان نیز تاکید کرد و متذکر شد: از جمله در مهدهای کودک می توان با دقت و مراقبت ارزش های اخلاقی و رفتاری را به کودکان آموزش داد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.