حمایت انگلیس از تکرار تمرین های هسته ایِ عصر جنگ سرد

انگلیس خواستار از سرگیری تمرین های نظامی هسته ایِ دوره جنگ سرد در برابر روسیه است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی تلگراف، انگلیس از سرگیری تمرین های نظامی هسته ای دوره جنگ سرد را در برابر روسیه خواستار شد. به گونه ای که با تشدید لفاظی های دو طرف،‌ دیپلمات های انگلیسی نیز به تلاش ها برای واکنش به موضع سرسختانه روسیه پیوسته اند.

 وزرای مشاور در امور دفاعی انگلیس پنجشنبه شب اعلام کردند ناتو پس از محکوم کردن تشدید حملات هوایی روسیه در سوریه، ورود تحریک آمیز روسیه به حریم هوایی ترکیه و ادامه تهدید کشورهای منطقه بالتیک، باید موقعیت خود را در قبال مسکو تقویت کند.
 
پس از اعلام طرح هایی برای مضاعف شدن نیروی واکنش سریع ناتو، انگلیس خواستار طراحی مجدد تمرین های نظامی به شیوه عصر جنگ سرد شد تا آمادگی ناتو برای تشدید رویکرد خود از جنگ متعارف به جنگ هسته ای محک زده شود.
 
این پشنهادها در حالی مطرح می شود که نگرانی ها درباره درگیری تصادفی در سوریه بین آمریکا و روسیه بخصوص پس از حمله موشکی روسیه به سوریه از ناوگان خود در دریای خزر که به گفته آمریکا بدون هشدار به ائتلاف تحت رهبری آمریکا در سوریه و عراق صورت گرفت، رو به افزایش است.
 
با توجه به نزدیکی عملیات نیروهای آمریکا و روسیه، ناظران مجرب درباره خطر رویارویی تصادفی نیروهای آمریکا و روسیه هشدار داده اند. سِر جان ساورز -- رئیس سابق ام آی شش -- گفت: "اگر ارتش دو کشور اقدامات شان را هماهنگ نکنند، برخورد تصادفی اکنون یک خطر واقعی است."
 
با تشدید لفاظی های دو طرف،‌ دیپلمات های انگلیسی به تلاش ها برای آغاز مجدد شبیه سازی ها و تمرین هایی برای فرماندهان نیروهای هسته ای و متعارف برای اولین بار از زمان خاتمه جنگ سرد در واکنش به موضع سرسختانه روسیه پیوسته اند.
 
این اقدام در صورت تصویب، واکنشی به دستور کرملین به افزایش تعداد تمرین هایی خواهد بود که اغلب بدون هشدار و با حضور سنگین نیروهای هسته ای و متعارف صورت می گیرد. به گفته ناتو،‌ روسیه امسال چهل هزار تمرین نظامی اعلام کرده که ده برابر تمرین های ناتو است.  
 
سِر آدام تامسون -- نماینده دائم انگلیس در ناتو – گفت: "هم اکنون توصیه هایی برای تغییر سیاست ناتو فعالانه در دست بررسی است." به گفته وی، ناتو از زمان خاتمه جنگ سرد تمرین های متعارف و هسته ای داشته است؛ اما در آن تمرین ها به تغییر وضعیت از یک جنگ به جنگ دیگر پرداخته نشده است و این توصیه اکنون تحت بررسی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار