بزرگداشت چکناواریان در یازدهمین تولد ماه

یازدهمین ویژه‌برنامه تولد ماه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران همزمان با جشن تولد 78 سالگی لوریس چکناواریان آهنگساز شهیر ایرانی در موزه هنرهای دینی امام علی(ع) برگزار می‌شود.

به گزارش حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، هدف از برگزاری ویژه‌برنامه «تولد ماه» بزرگداشت هنرمندان پیشکسوت رشته‌های مختلف در سالروز تولد است. برنامه مهرماه به بزرگداشت یکی از مشهورترین آهنگسازان معاصر اختصاص یافته که آهنگسازی، رهبری ارکستر و ساختن موسیقی متن فیلم را در کارنامه خود ثبت کرده است.
 
چکناواریان در ۱۳۱۶ در بروجرد به دنیا آمد و تحصیلات خود را از ۱۳۳۲ در هنرستان عالی موسیقی آغاز کرد. مدتی بعد به وین رفت و تا ۱۳۴۰ در فرهنگستان موسیقی به تحصیل آهنگسازی و رهبری ارکستر اشتغال داشت. او پس از بازگشت به ایران رهبری ارکسترهای سمفونیک و اپرای تهران، ارکستر فیلارمونیک ارمنستان و... را بر عهده گرفت.
 
در کارنامه کاری این موسیقیدان برجسته آهنگسازی فیلم هم دیده می‌شود که از آن جمله می‌توان به همکاری با امیر نادری، خسرو سینایی، منوچهر طیاب و... اشاره کرد.
 
تولد ماه ویژه بزرگداشت چکناواریان با حضور جمعی از هنرمندان و مدیران فرهنگی ساعت ۱۸ یکشنبه 19 مهر در موزه هنرهای دینی امام علی(ع) برگزار می‌شود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار