جشن منتقدان به شب منتقدان تغییر نام یافت/ خداحافظی کثیریان

کیوان کثیریان دبیر جشن انجمن منتقدان سینما در خصوص زمان و تغییر نام جشن منتقدان سینما گفت.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نهمین جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران در سالن سیف‌الله داد خانه سینما با حضور کیوان کثیریان به عنوان دبیر جشن و جعفر گودرزی به عنوان عضو شورای مرکزی جشن برگزار شد.

کیوان کثیریان دبیر جشن انجمن منتقدان سینما در نشست خبری جشن منتقدان سینما در خصوص زمان و تغییر نام جشن گفت: این جشن 10 آبان ماه برگزار می‌شود و به دلیل همزمانی با ایام محرم نام آن را به شب منتقدان تغییر دادیم.

کثیریان در ادامه گفت: برای برگزاری نهمین جشن منتقدان طبق معمول تلاش کردیم مطابق آن چیزی که در شأن آن است این جشن را برگزار کنیم، چهار دوره این جشن در دی ‌ماه برگزار شده اما امسال تصمیم داریم آن را زودتر ارائه دهیم.

وی افزود: برگزاری جشن منتقدان امسال به بررسی و داوری فیلم‌های جشنواره فجر سال گذشته و برخی از فیلم‌هایی که در این جشنواره بنا به هر دلیلی حضور نداشتند و تا  خرداد ماه اکران شده‌اند، می‌پردازد.

وی ادامه داد: تمایل ما برای گرفتن اسپانسر در بخش خصوصی زیاد بود اما تا به حال موفق نشدیم، برخی اسپانسرها بودند که اگر آن‌ها را جذب می‌کردیم، جشن ما به نحوی سیاسی می‌َشد. در صورتی که ما قصد سیاسی کردن آن را نداشتیم؛ یعنی به هر نحو و شکلی اسپانسر نخواهیم گرفت و به سمت مورد گروهی و جناحی و افراد مفسد اقتصادی برای برگزاری جشن نخواهیم رفت.

کثیریان عنوان کرد: تلاش ما این بود که جشن را قبل از محرم برگزار کنیم اما با سالنی که قرار بود در آن جشن برگزار شود به مشکل زمانی برخوردیم. پس برگزاری جشن قبل از محرم ملغی شد.

کثیریان تصریح کرد: نام جشن منتقدان که قرار است دهم آبان ماه برگزار شود، به احترام ماه محرم به شب منتقدان تغییر کرد و از طرفی به خاطر رفاه مخاطبان به دنبال سالنی بزرگتر  با امکانات رفاهی بیشتر هستیم که نام آن را به زمان دیگری موکول می‌کنیم.

این منتقد گفت: در این جشن از بین تمامی آرای داده شده، حدود صد رای جمع‌آوری می‌شود که سعی می‌کنیم از سنین و سلایق و طیف‌های مختلف در این آرا باشد، جمع‌آوری آرا با امتیاز و عدد سر کار دارد به این خاطر هیچ دخل و تصرف و تقلبی روی آن شکل نخواهد گرفت و تمام تلاش ما برای حفظ شان این جشن (شب) است.

وی افزود: تمام هدف ما حفظ سلامت آراست که روی آن بسیار اصرار داریم، آرایی که به هم نزدیک است. به نفر دوم آن در این جشن دیپلم افتخار تعلق می‌گیرد.

جعفر گودرزی عضو شورای مرکزی جشن منتقدان در این مراسم عنوان کرد: در تکمیل صحبت‌های کثیریان باید بگویم که در تابلوی تبلیغاتی ما نهمین جشن به خاطر حفظ حرمت ماه محرم به نهمین شب تبدیل خواهد شد.

وی افزود: یکی از ویژگی‌های جشن منتقدان مستقل برگزار کردن آن بدون دخالت طیف و جناح خاصی است و دیگر ویژگی‌ آن سر و سامان دادن به نحو مطلوب به صد رای داده شده است.

در ادامه کیوان کثیریان بیان کرد: سال گذشته بخش صدا، گریم و طراحی صحنه جدا داوری شدند اما امسال به خاطر کمبود تعداد آرا نسبت به بقیه بخش‌ها، تصمیم گرفتیم آن‌ها را در همان بخش دستاوردهای فنی داوری کنیم.

وی با بیان این مطلب که امسال برگزاری جشن منتقدان، آخرین دوره او و گروهش است بیان کرد: دوره برگزاری جشن منتقدان توسط گروه ما در حال اتمام است و برای سال‌های آینده گروه جدیدی انتخاب خواهند شد. به این دلیل سعی می‌کنیم شب منتقدان امسال را به بهترین شکل ممکن ارائه دهیم.

کثیریان در خصوص برنامه بزرگداشت در شب منتقدان امسال گفت: در جشن منتقدان (شب) امسال از سه عزیز فیلمساز، تهیه‌کننده و یک منتقد قدیمی تقدیر خواهیم کرد و در پایان از همه اهالی رسانه و مسئولانی که ما در این راه یاری کردند تشکر و قدردانی می‌کنم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار