لرستان؛

فعالیت 20 مرکز خدمات درمان پیشگیری از هاری در لرستان

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: این دانشگاه با راه‎اندازی و تجهیز حدود20مرکز در استان و برقراری کشیک آنکال هاری خدمات درمان پیشگیری هاری را به صورت شبانه‎روزی به افراد حیوان گزیده ارائه می کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ ناظر افزود: کودکان پنج تا 14 سال قربانیان اصلی این بیماری بوده که میانگین هزینه درمان پس از مواجهه در جمعیت‎های فقیر فاجعه‎بار است.

وی گفت: سال گذشته حدود چهار هزار و 900 فرد حیوان گزیده برای دریافت خدمات به واحد های درمان پیشگیری از هاری استان مراجعه کردند.

ناظرافزود : در این راستا 16هزار و 660 دوز واکسن ضد هاری، 946 هزار واحد سرم ضد هاری و سه زهار و 560 دوز واکسن کزاز به مراجعه کنندگان ارائه شده است.

وی افزود: پیگیری‎های فعال موارد عدم مراجعه برای دریافت نوبت‎های بعدی واکسن توسط کار شناسان بهداشتی انجام شده است.

مدیر گروه مبارزه با بیماری‎های معاونت بهداشتی دانشگاه نیز در این همایش به تشریح بیماری هاری پرداخت و گفت: هاری یک بیماری عفونی حاد است که ابتلا به آن در صورت عدم رسیدگی به موقع به مرگ قطعی منجر می شود.

ساکی با بیان اینکه بیش از 95 درصد مرگ ناشی از هاری در آسیا و آفریقا رخ می دهد افزود: 40 درصد افراد حیوان گزیده کودکان زیر 15 سال هستند.

وی به افزایش حیوان گزیدگی در کشور اشاره کرد و افزود: این روند حدود یکهزار مورد در سال یعنی معادل 177 مورد در یکصد هزار نفر است.
وی در خصوص هزینه های این بیماری نیز گفت: ه
زینه های تامین واکسن و سرم این بیماری در کشور بالغ بر 120 تا 150 میلیارد ریال در سال است که رقم زیادی محسوب می شود.

انتهای پیام/ی
برچسب ها: فعالیت ، مرکز ، خدمات ، هاری ، لرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.