بندرعباس؛

اختصاص ۱۰۵ میلیارد تومان تسهیلات برای رونق کسب و کار های کوچک و متوسط هرمزگان

سرپرست معاونت امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری هرمزگان گفت:با هدف رونق اقتصادی ، ساماندهی کسب و کار های کوچک و متوسط در استان در دستور کار است.

اختصاص ۱۰۵ میلیارد تومان تسهیلات برای رونق کسب و کار های کوچک و متوسط هرمزگانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس؛ عباس شیرخانلو در نشست کارگروه تخصصی اشتغال هرمزگان افزود:امسال بیش از ۱۰۵ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه مشاغل خانگی و کارآفرینی در هرمزگان اختصاص یافته که ۵۷ میلیارد تومان بیشتر از پارسال  است.

وی از سازمانها  و دستگاههای اجرایی  خواست،  طرح های تولیدی و کارآفرینی متقاضیان را برای دریافت تسهیلات تا پایان مهر به بانک ها ی عامل ارائه کنند.

رئیس کارگروه تخصصی اشتغال هرمزگان گفت:تا کنون بیش از ۴۲۰ میلیون تومان از اعتبارات سهم این بخش به متقاضیان پرداخت شده است و در صورت تاخیر در ارائه طرح ها اعتبار به صورت شناور به سایر استان ها اختصاص می یابد.

شیرخانلو افزود: اعتبار سنجی طرح های مشاغل خانگی و کارآفرینی تا پیش از مرحله پرداخت تسهیلات باید صورت گیرد.

وی با اشاره به وجود بیش از ۹۰۰ کیلومتر نوار ساحلی در هرمزگان گفت:این مناطق بخشی مهم برای ارائه طرح های کارآفرینی است.

رئیس مرکز فناوری و رشد دانشگاه هرمزگان هم در این نشست گفت:با فعالیت مراکز فناوری و رشد باید سعی شود علم را به فناوری و فناوری را به ثروت تبدیل کنیم.

میرزایی افزود:این مراکز با ارائه خدمات مالی ، اعتباری، مشاوره ای و جذب سرمایه گذار و ایده های نو نقش مهمی در توسعه اقتصادی و اشتغال هرمزگان دارند.

وی گفت:صنایع مختلف،صنف ها،سازمان ها و کارآفرینان می توانند از ظرفیت های این مراکز در زمینه درآمدزایی و اشتغال بهره مند شوند.

رئیس مرکز فناوری و رشد دانشگاه هرمزگان افزود: برای تمام شاخه های کارآفرینی و مشاغل خانگی هرمزگان تسهیلات اختصاص یافته و دریافت هر ۱۰ میلیون تومان تسهیلات نیازمند ارائه یک ضامن معتبر به بانک ها است.


انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.