معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: ۵۰ درصد اختلالات روانی پیش از ۱۴ سالگی و ۷۵ درصد این اختلالات در سنین کمتر از ۲۴ سالگی آغاز می‌شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، حبیب الله مسعودی فرید در نخستین همایش یک روزه رشد و تکامل همه‌جانبه کودکان در مجموعه فرهنگی و ورزشی تلاش افزود: بنابراین باید توجه ویژه‌ای به رفاه کامل جسمی، روانی و اجتماعی کودکان در بخش سلامت داشته باشیم.

وی اضافه کرد: تکامل ناحیه تصمیم‌گیری انتزاعی و منطقی مغز تا سن 24 سالگی طول می‌کشد؛ هر چه سن کمتر باشد، اهمیت دوران زندگی بیشتر می‌شود.

مسعودی فرید با اشاره به پنجره فرصت دوران ابتدایی کودکان، ادامه داد: اگر ریزمغذی‌ها را در اختیار کودکان قرار دهیم، می‌توانیم آنان را با تعداد سلول‌های عصبی بیشتری به سن بزرگسالی هدایت کنیم.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی تاکید کرد: برای رسیدن به ایران 1404 باید سرمایه گذاری بیشتری روی کودکان انجام دهیم؛ بیشترین برگشت سرمایه نیز در سنین کمتر از سه سال است.

مسعودی فرید افزود: خانواده‌ها دیگر به تنهایی مسئولیت جامعه پذیری کودکان را برعهده ندارند بلکه نهادهای آموزشی و رسانه‌ها نیز در کنار خانواده‌ها قرار می‌گیرند.

وی در ادامه به مهدروستاها اشاره کرد و گفت: امسال اعتبار دادن وعده غذای گرم در این مکان‌ها، چندین برابر شده است.

این مقام سازمان بهزیستی درباره اهمیت دوره پیش دبستانی برای کودکان نیز گفت: دوره پیش دبستانی در کشور، یک دوره غیراجباری است در حالی که در برخی کشورها، پوشش 90 درصد دارد.

وی با اشاره به سند رشد و تکامل همه جانبه کودکان یادآور شد: مقرر شده تا این سند عملیاتی گردد.

منبع: دانشجو

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار