بولتون مدعی شد: با دستیابی ایران به سامانه هدایت موشکی، جهان ناامن‌تر خواهد شد

نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل مدعی شد با دستیابی ایران به سامانه هدایت موشکی، جهان ناامن‌تر می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجری شبکه تلویزیونی فاکس نیوز در مصاحبه با جان بولتون، نماینده جنجالی سابق آمریکا در سازمان ملل و از افراد وابسته به جناح نئو محافظه کار این کشور، با اشاره به آزمایش موشکی جدید ایران گفت چرا بر اساس توافق هسته ای با ایران، این نوع موشک ها ممنوع نشده اند؟ 

جان بولتون در پاسخ گفت: این موضوع نشان دهنده شکستی بزرگ برای کل رویکرد دولت اوباما مبنی بر مذاکره است؛ زیرا این رویکرد مسائلی مانند موشک های بالستیک ایران را مورد توجه قرار نداده است. این بخشی از مشکل است.

جان بولتون در ادامه مدعی شد: این برنامه با هدف ارسال ماهواره های ارتباطی یا ماهواره های ویژه امور هواشناسی به فضا طراحی نشده است بلکه با هدف تولید سیستم پرتاب کلاهک های هسته ای طراحی شده است. 

وی گفت: بنابراین آن چه که ایران امروز درباره توان موشکی خود اعلام کرد از لحاظ برد این موشک موضوع جدیدی نبود. ایران موشک هایی را در اختیار دارد که از برد بسیار بالایی برخوردار هستند؛ اما نقطه عطف بزرگ اگر درست باشد سیستم راهنمایی و هدایت موشک جدید ایران است، زیرا هر چه موشکی از دقت بالاتری برخوردار باشد از توان تخریبی بیشتری هم برخوردار می شود.

جان بولتون در پایان گفت: در صورتی که ایران به سیستم هدایت موشک دست یافته باشد توانایی خود را در زمینه تولید موشک های پیشرفته و پیچیده توسعه خواهد داد و قادر خواهد بود کلاهک های هسته ای خود را به مناطق دورتری در جهان برساند. 

وی در انتها مدعی شد:" با دستیابی ایران به این سامانه هدایت موشکی، جهان ناامن تر خواهد شد."


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۲۱ مهر ۱۳۹۴
به قول محمودمون آب و بریزین اونجا که میسوزه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۷ ۲۰ مهر ۱۳۹۴
بدانیم عامه مردم جهان میداننددرجمهوری اسلامی ایران دفاع اصل است و حامی آرامش است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۷ ۲۰ مهر ۱۳۹۴
بستگی داره جهان کی باشه جهان دشمنای ایران بله نا امن میشه ولی جهان دستای ایران امن تر
آخرین اخبار