اردبیل؛

فعالیت بیش از 9 هزار نفر در شهرک های صنعتی استان اردبیل

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: در حال حاضر 16 شهرک و ناحیه صنعتی در استان اردبیل با ظرفیت ایجاد اشتغال برای 9 هزار و 395 نفر مشغول فعالیت هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ ابراهیم فریدی افزود: اکثر شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان از زیرساخت‌های مناسب برخوردار هستند به طوریکه یک‌هزار و 180 هکتار اراضی در اختیار این شهرک‌ها برای واگذاری به واحدهای تولیدی و صنعتی است که از این تعداد شهرک و ناحیه صنعتی 15 مورد از آنها در حال حاضر فعالیت می‌کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان با بیان اینکه از لحاظ سرانه فضای شهرک‌های صنعتی به نسبت میانگین کشوری تا حدودی عقب هستیم، افزود: از تعداد یک‌هزار و 111 قرارداد منعقده در واگذاری زمین بیش از 582 پروانه بهره‌برداری صادر شده که 434 مورد از آنها پروانه‌های دارای فعالیت است.

فریدی با بیان اینکه در شهرک‌های صنعتی استان سعی بر برگزاری دوره‌های آموزشی و ارتقاء توان واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در این شهرک‌هاست، گفت: ما نسبت به برگزاری دوره‌های بسته‌بندی و پایگاه آموزشی محصولات لبنی با اخذ 10 برند حلال برای این واحدها اقدام کردیم و در کنار آن اقدام به برگزاری تورهای صنعتی و دوره‌های آموزشی متناسب با نیاز واحدهای تولیدی و صنعتی کردیم.

وی از اخذ گواهی ارائه خدمات سبز به شهرک‌های صنعتی خبر داد و افزود: برای کمک به واحدهای صنعتی که با مشکل سرمایه در گردش روبه‌رو هستند، 103 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده‌ایم.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.