اهواز؛

تعداد بهورزان دزفول جوابگوی نیاز جمعیت روستایی و عشایری منطقه نیست

مدیر مرکز آموزش بهورزی و کارشناس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: دزفول با کمبود 55 بهورز مواجه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ فریده صفاری زاده تعداد خانه های بهداشت روستایی دزفول را 59 خانه بهداشت عنوان کرد و افزود: 121 بهورز در دزفول فعالیت دارند که از این تعداد 74 نفر آنان زن می باشند.

فریده صفاری زاده با اشاره به کمبود بهورز در دزفول اظهار کرد: از آنجا که کار بهورز خدمات رسانی در خانه های بهداشت روستایی می باشد لذا بهورزان باید بومی مناطق روستایی یا منطقه بوده ضمن اینکه با مردم آن منطقه نیز کاملا آشنا باشند.

بهورز خانه بهداشت شهرک محمدبن جعفر دزفول نیز گفت:تعداد بهورزان دزفول جوابگوی نیاز جمعیت روستایی و عشایری منطقه نیست.

راضیه فریدونی افزود: دزفول عشایر پذیر است و در زمان کوچ پرونده های بسیاری از جمعیت عشایری باید مورد رسیدگی قرار گیرد و از آنجا که خانه های بهداشت شهرهای الیگودرز و ازنا محل اصلی سکونت عشایر حاضر به همکاری نبوده و پرونده بهداشتی عشایر را ارایه نمی کنند لذا فشار کاری زیادی به بهورزان دزفول وارد می شود.

وی همچنین خواستار پرداخت کارانه یک میلیون و 700 هزار ریالی بهورزان شد و افزود: کارانه بهورزان پس از پایان هر طرح باید به آنها پرداخت شود. 

وی با اشاره به اینکه طبق استاندارد برای هر یک هزار نفر یک بهورز تعریف شده گفت: در حال حاضر در دزفول برای پنج هزار نفر جمعیت تنها دو بهورز وجود دارد که جوابگوی این جمعیت نیست.
 
بهورز خانه بهداشت شهرک زراعی نیز گفت:در روستا بار کاری بسیار زیاد و نیروها کم می باشد که این امر مشکل ساز شده ضمن اینکه کارانه بهورزان باید بموقع پرداخت شود.

مهدی حوزاری افزود:با گذشت حدود هفت ماه از سال جدید تاکنون افزایش حقوق برای بهورزان اعمال نشده است در صورتی که افزایش حقوق برای پزشکان ، پرستاران و کادر درمانی اعمال شده است.

وی از مسوولان دانشگاه علوم پزشکی دزفول خواست پیگیر اعمال افزایش حقوق بهورزان باشند.

وی جمعیت روستای زراعی دزفول را سه هزار و 500 نفر عنوان کرد و افزود:خدمات بهداشتی این روستا تنها توسط سه بهورز اداره می شود.
از جمعیت حدود 500 هزار نفری دزفول بیش از 200 هزار نفر در روستاها و شهرهای تابعه سکونت دارند.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بهورز
۱۸:۴۶ ۱۴ مهر ۱۳۹۶
سپاس فراوان از خانم صفار زاده
ممنون از اینکه همیشه از بهورزها حمایت کردین
حیف که بازنشسته شدید سعادت همکاری با شما دیگه نداریم انشالله هرجا باشین سلامت و پیروز باشید در پناه حق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۰۳ اسفند ۱۳۹۴
باز هم خوش بحالشون مثل شبکه بهداشت لارستان در استان فارس نیستن که به هر نحوی میخوان از حقوق و مزایای بهورز کم کنن . حمایت مدیر مرکز آموزش از بهورز واقعا تاثیر گزاره . در شهرستان لارستان هیچ بهورزی کارانه 170هزارتومن دریافت نکرده و دریافتی ها از ماهیانه 25هزارتومن تا 140هزارتومن متغیر بوده . خدا به دادمون برسه . واگذارشون میکنیم به خدا . خدا خودش حق ما رو از اینا بگیره