جعفرزاده‌: سربازان در طول دوره خدمت باید تحت نظارت‌های پزشکی قرار بگیرند

نماینده رشت گفت: نهادهای انتظامی موظفند قبل از ارائه سلاح‌ به سربازان، آ‌ن‌ها را تحت مشاوره‌های روانشناسی قرار دهند تا از بروز اتفاقات ناگوار جلوگیری شود.

آزمایش روحی، یکی از الزامات ارائه سلاح به سربازان است"غلامعلی جعفرزاده‌ ایمن‌آبادی" نماینده رشت در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه افراد به محض خروج از کانون خانواده‌ و با حضور در دوره خدمت سربازی تحت فشار عارضه‌های روحی قرار می‌گیرند، اظهار کرد: سربازان باید در طول دوره خدمت‌شان مورد نظارت‌های پزشکی قرار بگیرند.

وی با اشاره به برخی اتفاقات تلخی که از سوی سربازان رقم می‌خورد، گفت: با توجه به برخی خبرها مبنی بر تیراندازی سربازان به خود و یا دیگران یک نوع ترس از سربازان اسلحه به دست به وجود آمده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در ادامه افزود: نهادهای نظامی و انتظامی موظفند قبل از ارائه سلاح‌ به سربازان، آ‌ن‌ها را تحت مشاوره‌های روانشناسی قرار دهند تا از بروز اتفاقات ناگوار جلوگیری شود.

جعفرزاده‌ ایمن‌آبادی بیان داشت: صرف ورود سربازان در شرایط سلامت، نمی‌توان بی‌اعتنا آن‌ها را رها کرد، چراکه 24 ماه دوری از خانواده‌ برای افرادی که با توجه به جمعیت کم، توجه خاص خانواده‌ و رفاهیات بسیار سخت است و این دوری آستانه تحمل آن‌ها را پایین می‌آورد.

نماینده رشت با تاکید براینکه کار یگان‌های نظامی و انتظامی سخت‌تر از گذشته شده است، تصریح کرد: فرزندان امروز به دلیل تنهایی و نوع بازی‌های رایانه‌ای زندگی اجتماعی را نیز به درستی نیاموخته‌اند و باید به آن‌ها آموزش زندگی اجتماعی داده شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: سربازی ، عارضه روحی ، رشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار