زارعی:

انجام مشاوره‌های روانشناسی برای سربازان، هزینه سنگینی دارد

معاون حقوقی پارلمانی ناجا گفت: تعداد کثیر سربازان و هزینه بالا مانع از انجام مشاوره‌های روانشناسی مشمولان خدمت در کلینیک‌هاست.

زارعی:"محمد زارعی" معاون حقوقی پارلمانی ناجا در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه نمی‌توان مشاوره و تست روانشناسی سربازان را در بدو ورود به پادگان‌ در کلینیک‌های پزشکی انجام داد، اظهار کرد: تعداد کثیر سربازان و هزینه بالا مانع از انجام  مشاوره روانشناسی سربازان در کلینیک‌هاست.

وی با اشاره به اینکه اشخاص قبل از پوشیدن لباس سربازی می‌توانند در مورد محدودیت‌های جسمی و ذهنیشان خوداظهاری داشته باشند، افزود: نیروی انتظامی وظیفه دارد صحت یا خلاف ادعای مشمولان خدمت سربازی را مشخص کرده و به مشکلات آنان رسیدگی کند.

زارعی تاکید کرد: البته عملکرد سربازان در دوره آزمایشی مرتباً رصد و ارزیابی شده و سؤالاتی از آنان پرسیده می‌شود که تمامی اطلاعات در مورد سربازان در پرونده‌ها حفظ می‌شود.

معاون حقوقی پارلمانی ناجا تصریح کرد: متأسفانه ادعای مشکل روانی مستمسکی شده برای مجرمین برای فرار از مسئولیت و عواقب جرمشان.

وی با تاکید براینکه مصرف قرص‌های روانگردان و دخانیات به شدت تحت نظارت و سختگیری واحدهای نظامی است، بیان داشت: بحث خودزنی و یا دگرزنی توسط یک سرباز بسیار ریشه‌ای تر از این‌ حرف‌هاست زیرا در زمان بروز ناهنجاری‌ از سوی یک شخص می‌توان گفت که فرد دارای شرایط روحی خوبی نبوده اما نمی‌توان وی را دارای مشکل روانی دانست.

زارعی ادامه داد: با یک نگاه رندومی به این‌گونه اتفاقات می‌توان گفت که خودزنی یا دگرزنی در مناطقی با شرایط خدمتی سخت مانند مناطق مرزی کمتر انجام شده است و ریشه بیشتر این‌گونه اتفاقات جنبه عاطفی دارد.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های نظارتی به اندازه کافی در داخل نیروهای مسلح وجود دارد،‌ تصریح کرد: دستگاه‌های بازرسی، حفاظت و اطلاعات عقیدتی و سیاسی بر عملکرد فرماندهان و سربازان نظارت می‌کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار