کرمان؛

رونق اقتصادی با کشت گیاهان دارویی

سالانه 10 تن انواع گیاه دارویی در شهرستان ریگان برداشت می شود که با توجه به آب و هوای مطلوب می توان برای کشت این گیاهان در این منطقه سرمایه گذاری کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ شهرستان ریگان یکی از شهرستان های شرقی استان کرمان است که ظرفیت کشت بهترین محصولات از جمله گیاهان دارویی را دارد .

شرایط آب وهوایی این شهرستان باعث شده است که این شهرستان به عنوان قطب تولید گیاهان دارویی شرق استان تبدیل شود .

فصل هزار رنگ پاییز جلوه هایی خاص در زمینه سر سبزی گیاهان دارویی در این شهرستان ایجاد کرده است .

عطر گیاهان دارویی در این شهرستان باعث شده است که افراد زیادی به کشت این گیاهان دارویی در شهرستان روی آورند و این گیاهان دارویی در این شهرستان احیا شوند .

رئیس اداره منابع طبیعی وابخیزداری ریگان گفت: سالانه بیش از 10تن گیاهان دارویی در شهرستان ریگان برداشت می شود .

بهزاد بارانی اظهار داشت: بیشترین این گیاهان شامل کلپوره ،درمنه ،کثور ،آویشن،زیره وآنغوزه و بنه است.

وی با اشاره به اینکه برداشت این گیاهان به دست عشایر منطقه در بهبود شرایط اقتصادی آنها تاثیر فراوانی دارد پیش بینی کرد : بیش از ۱۰ تن آویشن ،زیره و آنغوزه از مناطق کوهستانی شهرستان برداشت شود

فرماندار ریگان افزود: با توجه به اینکه گیاهان دارویی از جمله کلپوره‌، آویشن و زیره در مناطق کوهستانی ریگان به وفور یافت می‌شود، طرح تولید اسانس و بسته بندی گیاهان دارویی در این شهرستان توجیه‌پذیر است.

امین باقری تصریح کرد: ظرفیت‌های بسیار خوبی در منطقه ریگان وجود دارد ویکی از آنها گیاهان دارویی است که با بو و عطر خود هر رهگذری را مجذوب می‌کند.

باقری با تاکید بر شناسایی ظرفیت‌های موجود در شهرستان و توجه به نقاط قوت و ضعف آنها تصریح کرد: با این کار علاوه بر تاثیر در اقتصاد، اشتغال پایداری را نیز به وجود می‌آوریم و در این راستا برنامه‌هایی در زمینه جذب سرمایه‌گذار در دستور کار داریم.

باقری خاطر نشان کرد: راه‌اندازی مجموعه‌هایی برای خشک کردن، بسته‌بندی وتولید اسانس و اسپری‌های خوشبو کننده طرح توجیه‌پذیری است که باید توسط سرمایه‌گذاران اجرا شود و حتی در این زمینه می‌توان نگاه صادراتی داشت.



وی تصریح کرد: از تمام‌ سرمایه‌گذاران در این زمینه حمایت می‌شود و تسهیلات خوبی در اختیار آنها قرار می‌گیرد

باقری افزود امسال برای اولین بار کشت زعفران به صورت الگویی رادر منطقه کوهشاه وگزبهمن اغاز خواهیم کرد که با کشت این محصول تحول شگرفی در مناطق کوهستانی ریگان ایجاد خواهد شد .

وی گفت جهاد کشاورزی با اقدامات کارشناسی خود این اقدام در مناطق خوش اب وهوای شهرستان ریگان انجام خواهد شد.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: رونق ، اقتصادی ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.