بهار زندگی دوشیزه جین برودی در بازار کتاب ایران

رمان «بهار زندگی دوشیزه جین برودی» نوشته میوریل اسپارک با ترجمه‌ الهام نظری منتشر شد.

به‌گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط‌ عمومی انتشارات افراز؛ اسپارک در طول دوره‌ طولانی فعالیت حرفه‌ای برنده‌ جوایز و افتخارات ادبی بسیاری شد. در سال 1993 اسپارک به مقام بانوی امپراتوری بریتانیا، و فرمانده‌ ادبیات و هنرها (فرانسه) رسید و در 1997 برنده‌ی جایزه‌ ادبی دیوید کوهن انگلستان برای یک عمر فعالیت ادبی شد. رمان‌های اسپارک هم روان‌شناسانه و هم هستی‌شناسانه هستند.

معروف‌ترین و پُرافتخارترین رمان میوریل اسپارک بدون شک «بهار زندگی دوشیزه جین برودی» است که در سال 1961 چاپ شد و براساس آن سریال و فیلم سینمایی ساخته شد. رمان، سرگذشت تراژیک و پوچ شش شاگرد مدرسه‌ای را در ادینبورو، تحت سرپرستی دوشیزه جین برودیِ به‌یادماندنی روایت می‌کند. داستان با طنز قابل‌توجهی روایت شده است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «جنی آن موقع به‌خاطر زیبایی‌اش مشهور بود، و صدای شیرینی داشت، طوری که آقای لوتر که برای تدریس آواز به کلاس آن‌ها می‌آمد، موقع خواندن «بیا ببین که بهار زرین‌دل...» با تحسین نگاهش می‌کرد؛ و حلقه‌های موی او را با دست تاب می‌داد، و جسورانه این کار را می‌کرد چون دوشیزه برودی همیشه در ساعت درس آواز با شاگردانش در کلاس می‌ماند. حلقه‌های موی او را تاب می‌داد و مثل بچه‌ای که بخواهد حقه‌هایش را به‌نمایش بگذارد به دوشیزه برودی نگاه می‌کرد و انگار می‌خواست او را امتحان کند و ببیند آیا اصلاً علاقه‌ای به‌همراهی کردن با رفتار غیرِ ادینبورویی او دارد یا نه.»

انتشارات افراز این کتاب را در قالب 168 صفحه در 1100 نسخه و با بهای 11500 تومان منتشر کرده است.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار