مشهد؛

سالانه بیش از ۶۰۰ مبتلا به بیماری کام در مشهد جراحی می شوند

دبیر علمی کنگره آموزشی شکاف لب و کام گفت: سالانه بیش از ۶۰۰ نفر مبتلا به بیماری شکاف کام و لب در بیمارستان دکتر شیخ مشهد جراحی می شوند.

سالانه بیش از ۶۰۰ مبتلا به بیماری کام در مشهد جراحی می شوندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ دکتر مهران هیرادفر با اشاره به شیوع بالای این بیماری گفت: این بیماری یک عامل مشخص و دقیق ندارد و عوامل‌ بسیار متعددی از قبیل فاکتورهای ژنتیکی، تاثیر داروها که گاها ممکن است مادران در طول حاملگی مصرف کنند ، کمبود اسید فولیک و مصرف مواد مخدر توسط مادر نیز در بروز این بیماری تاثیر دارد.

وی امکان بهبود این بیماران را خوب دانست و افزود: اگر رسیدگی به این بیماران توسط یک تیم شکاف و لب و کام انجام شود احتمال بهبود این کودکان خیلی زیاد است. در حقیقت درمان موفق این بیماران نتیجه یک کار تیمی پزشکی است نه یک فرد خاص.

دبیر علمی کنگره آموزشی شکاف لب و کام با بیان اینکه میزان شیوع این بیماری در مناطق مختلف متفاوت است ابراز داشت: پراکندگی جغرافیایی این بیماری متفاوت است مثلا در استان خراسان در بعضی از شهرها مانند کاشمر و اطراف آن این بیماری شیوع خیلی بالایی دارد ولی در بعضی از شهرها میزان آن خیلی کم است.

هیرادفر تصریح کرد: از آنجایی که نوزادانی با این مشکلات روبه‌رو هستند از نظر مغزی و قدی سالمند و مشکل دیگری ندارند، تمام تلاش ما این است که از نظر چهره و صورت یک چهره قابل قبول و زیبایی داشته باشند که بتوانند در جامعه به خوبی زندگی کنند.

وی با اشاره به اینکه بیماری شکاف کام و لب در اجتماع تاثیر می گذارد افزود: اگر کودکی از نظر چهره و گفتار دچار مشکل باشد، در بازی‌های گروهی، در اجتماع و سپس در مدرسه دچار مشکل می‌شود و شکاف لب و کام یک مشکل فردی نبوده بلکه مشکلی اجتماعی است.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.