تدوین دستورالعمل اجرایی مقابله با طغیان سفیدبالک‌ها در زمستان

رئیس اداره محیط زیست استان تهران گفت: در جلسه بررسی کنترل طغیان سفیدبالک‌ها مقرر شد ظرف دو هفته مجموعه جهاد کشاورزی و سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران دستورالعمل اجرایی مقابله با طغیان سفیدبالک‌ها در زمستان را تهیه کنند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدحسین بازگیر گفت: در جلسه‌ای که به منظور مقابله با سفیدبالک‌ها برگزار شد، نمایندگانی از دستگاه‌های مختلف مانند مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی استان، مؤسسه تحقیقات گیاه پزشکی کشور، سازمان حفظ نباتات کشور در کنار نمایندگانی از قسمت‌‌های مختلف شهرداری مانند معاونت خدمات شهری و محیط زیست، ستاد محیط زیست و توسعه پایدار، سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری و نمایندگانی از وزارت بهداشت حضور داشتند،  همچنین جلسه به ریاست مدیر کل محیط زیست استان تهران برگزار شد.

وی ادامه داد: در این جلسه بحث کار علمی، تحقیقاتی و شناسایی گونه و شناسایی میزبان‌ها و چرخه زندگی و تأثیرات و از همه مهم‌تر راه‌های کنترل طغیان جمعیت سفیدبالک‌ها به موسسه تحقیقات گیاه پزشکی کشور سپرده شد تا این موضوعات را با جدیت تا حصول نتیجه دنبال کند، تاکنون مطالعات متفرقه‌ای داشتند ولی متمرکز نبود و قرار شد اعتبارات و هزینه‌های مورد نیاز آن را شهرداری تأمین کند.

رئیس اداره محیط زیست تهران اظهار داشت: همچنین مقرر شد یک دستورالعمل اجرایی ظرف دو هفته توسط مجموعه جهاد کشاورزی و سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران تدوین شود که در آن اقداماتی که برای کنترل سفیدبالک‌ها در زمستان باید صورت گیرد، مشخص شود تا جمعیت آن‌ها زیاد نشود.

بازگیر افزود: کلیه اقدامات اجرایی برای مقابله و کنترل جمعیت سفیدبالک‌ها بر عهده شهرداری است و محیط زیست تنها دستگاه نظارتی است.

وی ادامه داد: در این جلسه همچنین مطرح شد در شهر فضاهایی وجود دارد که زیر نظر شهرداری نیست مانند محوطه دانشگاه تهران یا محوطه برخی سفارتخانه‌ها که مقرر شد شهرداری تهران لیست آن‌ها را تهیه کند تا اقدامات لازم در مورد این اماکن توسط محیط زیست انجام شود.

رئیس اداره محیط زیست تهران تصریح کرد: برای این که راجع به سفید بالک‌ها از این پس مطالب پراکنده بیرون نیاید و پراکنده‌گویی‌ها جمع شود، قرار شد یک نماینده از مؤسسه تحقیقات گیاه پزشکی کشور به عنوان سخنگوی کمیته انتخاب شود تا مطالب به صورت علمی و کارشناسی از این طریق اعلام شود.

بازگیر افزود: امیدواریم ماهی یک بار جلسه بررسی و کنترل طغیان سفید بالک‌ها را بتوانیم با حضور نمایندگان دستگاه‌های مسئول برگزار کنیم.

منبع: فارس

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار