کرمانشاه؛

سامانه فکور وارد مدار عملیاتی شد

دیروز رزمایش مشترک نیروی زمینی، هوایی و پدافند هوایی ارتش محرم با رمز «لبیک یا حسین» توسط جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش در منطقه غرب و شمال غرب کشور "امیر کیومرث حیدری" آغاز شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران؛ از کرمانشاه؛ سخنگوی قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء در رزمایش محرم گفت: برای اولین بار سامانه فکور وارد مدار عملیاتی شد.

امیرسرتیپ مسعود مقدس تصریح کرد: پدافند هوایی با همکاری با نیروی هوایی از نیروی زمینی پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این پدافند هوایی یک رزمایش تخصصی نیز با نام مدافعان آسمان ولایت 6 را اجرا می‌کند.

وی افزود: سامانه فکور که در مدار عملیاتی قرار می‌گیرد توسط متخصصان پدافند هوایی و با همکاری وزارت دفاع ساخته شده و بومی است و به راحتی مستقر شده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن ارتباطات خود را با مرکز تصمیم‌ساز متصل می‌کند و صحنه نبرد را به مرکز فرماندهی و کنترل مخابره می‌کند.

به گفته مقدس، این سامانه می‌تواند اطلاعات پهپادهای مخابراتی و شناسایی را دریافت کرده و به مرکز فرماندهی ارسال کند و با ورود این سامانه به قرارگاه پدافند هوایی عملا هوشمندسازی شبکه فرماندهی و کنترل قرارگاه پدافند هوایی تحقق می‌یابد.

وی اضافه کرد: این سامانه قابلیت دفاع در مقابل جنگ های نوین و جنگ‌های الکترونیکی و شیمیایی، قابلیت اعلام خطر و خبر، قابلیت بهره‌برداری از شبکه‌های پرظرفیت ماکروویو اختصاصی، قابلیت تحرک بالا و جابجایی و استقرار در مناطق صعب‌العبور را داشته و می‌تواند عوامل دفاعی موشکی و توپخانه‌ای را با استفاده از روش‌های ابداعی و خاص منطبق بر جغرافیا و اصول دفاعی کشور، هدایت کامل کند.

سخنگوی قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء توضیح داد: این سامانه مجهز به تور استتار چندمنظوره، سامانه اعلام حریق، سامانه ویدئو کنفرانس و سامانه حفاظت پیرامونی مجهز به دید در شب است.
وی در پایان یادآوری کرد: بهره‌برداری از ارتباطات امن با استفاده از تجهیزات ارتباطی ضدجنگ الکترونیکی، رمزکننده‌های شبکه و خطوط تلفنی از دیگر ویژگی‌های این سامانه است.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: کرمانشاه ، سامانه ، وارد ، مدار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.