در دیدار با مشاور امنیت ملی نخست‌وزیر انگلیس

امیرعبداللهیان: آغاز برجام و همکاری ایران و انگلیس بر اساس واقعیات موجود

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه با آغاز برجام به همکاری ایران و انگلیس بر اساس واقعیات موجود ابراز امیدواری کرد.

امیرعبداللهیان: آغاز برجام و همکاری ایران و انگلیس بر اساس واقعیات موجود

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، "حسین امیرعبداللهیان" معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه در دیدار با مارک لیل گراند مشاور امنیت ملی نخست‌وزیر انگلیس در خصوص موضوعات مورد علاقه دو طرف و مبارزه با افراط گرایی و تروریسم گفت‌وگو کرد.

حسین امیرعبداللهیان در این دیدار با اشاره به آغاز اجرای برجام از سوی طرف‌های این توافق ابراز امیدواری کرد که در دوره جدید براساس واقعیات و ظرفیت‌های موجود، شاهد همکاری ایران و انگلیس در زمینه‌های مختلف باشیم.

وی همچنین با اشاره به تحولات سریع و پیچیده در منطقه به ویژه اوضاع عراق، سوریه، لیبی و یمن افزود: تحولات در منطقه با هم مرتبط است و آنچه در این کشورها روی می‌دهد از هم جدا نیست و نباید با آن گزینشی برخورد کرد.

امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: وجه مشترک تحولات منطقه این است که تاکنون راهکارهای نظامی نه فقط مشکلات ایجاد شده را رفع نکرده است بلکه شاهد پیچیده‌تر شدن آن و گسترش افراط گرایی و تروریسم در منطقه بوده‌ایم.

وی افزود: از جمله اقدامات نظامی که سبب توسعه تروریسم و افراطی‌گری و فعالیت‌های گروه‌های تروریستی در منطقه شده، توسل به زور در یمن است.

مشاور امنیت ملی نخست‌وزیر انگلیس نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از پیشرفت مراحل اجرای توافق هسته‌ای، نقش جمهوری اسلامی ایران را در منطقه مهم دانست.

مارک لیل گراند با ابراز نگرانی از تشدید فعالیت‌های تروریستی در خاورمیانه، موج فزاینده آوارگان سوری به اروپا را نتیجه ناامنی و بی ثباتی در این منطقه دانست و همکاری بین کشورهای تاثیرگذار در این تحولات به ویژه ایران را برای کنترل وضعیت ایجادشده خواستار شد.

وی با تاکید بر اینکه راهکار سیاسی تنها راه حل برون رفت از شرایط کنونی است، خواستار تحرک بیشتر کشورهای موثر بر روند این تحولات شد.

معاون وزیر خارجه ایران همچنین در ادامه دیدارها با مقامات بریتانیا با فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس دیدار و در خصوص مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه به رایزنی پرداخت.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.



انتهای پیام/

برچسب ها: برجام ، ایران ، انگلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار