الگو برداری و تقلید مهمترین دغدغه جوامع

یک روانشناس گفت: یکی از مهم ترین دغدغه‌های مهم جوامع، تصمیم گیری نوجوان یا جوان با الگو برداری و تقلید از همسالان است.

ملیکا بهروش روان شناس در گفتگو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: نوجوانان و جوانانی که به مرحله نهایی و مهم تصمیم گیری رسیده‌اند با هویت‌های شکل گرفته خود که از اصالت و ریشه خانوادگی آنها بروز می‌کند می‌توانند انتخاب راههای زندگی را انتخاب کنند.

وی تصریح کرد: اغلب نوجوانان یا جوانان به تقلید و الگو برداری از سایر همسالان خود، تصمیم های خود را می‌گیرند که این مشکل مهم‌،دغدغه مورد توجهی در تمامی جوامع می‌باشد.

بهروش تاکید کرد: در واقع بی هویتی ، دنباله رو بودن و پیروی  بی دلیل نوجوانان و جوانان از یکدیگر، ناهنجاری‌ها، آسیب ها و مشکلات جدی را ایجاد می‌کند و آینده آنها را هدف قرار داده  و سبب انتخاب‌ها یا تصمیم های گمراه کننده و سردرگمی این دسته از سرمایه های جامعه می‌شود.

 وی خاطر نشان کرد: بنابر این نوجوانانی که اصالت‌ خانوادگی محکم و ریشه دار‌تری دارند با هویت هستند فرا می‌گیرند که رفتارهای مناسبی از خود نشان داده، با هدف برنامه ریزی کرده و تصمیم‌های مشخص را اتخاذ کنند.

این روان شناس یاد آور شد: احساس هویت در نوجوانان از طریق سه مولفه1- نیازها، احساس‌ها و علایق،2- سابقه اجتماعی و فرهنگی 3- ویژگی‌های بیولوژیکی( جسمانی) شکل می‌گیرد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اینجا را کلیک کنید

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار