سنندج؛

راه اندازی بخش مغز و اعصاب دربیمارستان تامین اجتماعی سنندج

مدیردرمان تامین اجتماعی کردستان گفت: بخش مغز و اعصاب در بیمارستان تامین اجتماعی سنندج راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج،هوشنگ فولادی گفت: براساس بررسی های انجام شده از لحاظ شاخص های درمانی بیمارستان تامین اجتماعی سنندج در میان بیمارستان های هم سطح خود در سطح کشور حائز رتبه نخست و بیمارستان تامین اجتماعی سز هم رتبه دوم را کسب کرده است.

وی افزود: در حال حاضر ۴۸ درصد از جمعیت استان کردستان از خدمات درمانی متنوع و رایگان تامین اجتماعی بهره می برند.

مدیردرمان تامین اجتماعی کردستان بیان کرد: در بخش درمان مستقیم در دو بیمارستان سنندج و سقز، پلی کلینیک تخصصی سنندج و درمانگاه های قروه و بیجار در شش ماهه نخست امسال ۳۳۳ هزار و ۹۵۹ نفر به پزشک عمومی مراجعه کردند که این تعداد نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۱۷ درصد رشد داشته است.

فولادی ادامه داد: تعداد اعمال جراحی در نیمه اول امسال حدود ۴ هزار و ۸۵۸ مورد بوده که نسبت به مدت مشابه آن در سال قبل ۱۰ درصد رشد داشته است.

مدیردرمان تامین اجتماعی کردستان ضریب اشغال تخت در مراکز درمانی تامین اجتماعی در استان را ۸۱ درصد خواند و گفت: این میزان نسبت به سال گذشته تاکنون ۱۷ درصد رشد مثبت داشته است.

فولادی افزود: با ۷۱ پزشک عمومی، ۱۸۷ پزشک متخصص، ۴۰ دندانپزشک، ۱۱۹ داروخانه، ۵۸ آزمایشگاه، ۲۴ مرکز تصویربرداری و ۱۶ مرکزبستری و ۲۲ مرکز درمانگاهی در سطح استان قرارداد داریم که به افراد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی ارائه می کنند.

وی از راه اندازی بخش مغز و اعصاب در بیمارستان تامین اجتماعی سنندج خبرداد و گفت: یکی از ملزومات و پیش نیازهای ایجاد بخش مغز و اعصاب در این بیمارستان وجود دستگاه ام آر آی است.

مدیردرمان تامین اجتماعی کردستان گفت: براساس پیگیری ها واقدامات انجام شده و تخصیص اعتبار مورد نیاز این دستگاه تا سال آینده برای بیمارستان تهیه و شرایط ایجاد بخش مغز و اعصاب هم فراهم خواهد شد.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.