زنجان؛

پدافند غير عامل به عنوان بي‌اثر کردن اثر تهديد بر کشور محسوب می شود

معاونت انرژي سازمان پدافند غيرعامل كشور گفت : در واقع پدافند غير عامل به عنوان بي‌اثر کردن اثر تهديد بر کشور تعريف شده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛سردار مطيعي معاونت انرژي سازمان پدافند غيرعامل كشور در همایش پدافند غیر عامل در زنجان ضمن قدرداني از فعاليت هاي صورت گرفته در این حوزه در استان به موضوع پدافند غيرعامل اشاره کرد و گفت : مقام معظم رهبري فرمودند «پدافند غير عامل مثل مصونيت بخشي به بدن مي‌باشد» در واقع پدافند غير عامل و اقدامات آن را تشبيه کردند به مصون سازي بدن سپس توقع و انتظارشان را از موضوع مصون‌سازي اين‌گونه بيان داشته‌اند که اگر دشمن اقدامي کند ضرب و زوري بزند و تلاش بکند، اتفاقي نيفتاده و اثري از خود بجاي نگذارد، مثل کسي که عليه يک بيماري واکسن مي‌زند واکسينه شده و اتفاقي رخ نخواهد داد.

وي افزود: حدود ۴۹ تهديد طبيعي شناخته شد در دنيا هست که مجموعه‌اي از ويژگي‌ها را دارا مي‌باشد، دومين تهديد، غير طبيعي يا انسان ساخت مي‌باشد يعني منشا آن انسان است در تعريفي که از پدافند غير عامل شده است در واقع موضوع پدافند غير عامل تهديداتي با منشا دشمن است منشا طبيعت را در قالب مديريت بحران و حوادث طبيعي دنبال مي‌کنند.

مهندس خادم دبيركميته پدافند غيرعامل شركت مادرتخصصي توانير در اين همايش يكروزه گفت : تهديدهاي مربوط به زيرساخت هاي ما درحوزه امنيت ملي هرکشوري تعريف مي شود وتهديدهاي مربوط به صنعت برق به عنوان يکي ازمهمترين محصولات کليدي که تمامي ابعاد اقتصادي اجتماعي نظامي وسياسي راتحت تاثير قرارمي دهد داراي اهميت ويژه اي است.

وی افزود: بنابراين به منظور تامين انرژي پايدار وبراي غلبه برمشکلات شبکه هاي سنتي بايد شبکه هاي الکتريکي هوشمند طراحي و اجرا گردند كه شركت توزيع نيروي برق استان زنجان در اين خصوص كارهاي خوبي انجام داده است .


انتهای پیام/گ

برچسب ها: پدافند ، غیرعامل ، تهدید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.