قزوین ؛

آیین نمادین تشییع پیکرهای شهدای کربلا در قزوین برگزار شد

مراسم نمادین تشییع پیکرهای پاک شهدای کربلا با حضور بانوان در سومین روز شهادت حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و یاران با وفای ایشان،صبح امروز در قزوین برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازقزوین ؛ این مراسم از مقابل مسجد علی اکبر در خیابان سلامگاه آغاز و پیکرهای نمادین شهدای کربلا به سمت خیابان سپه، عالی قاپو، خیابان کوروش و حسینیه آقا سید جمال و دوباره به سمت خیابان سلامگاه و آستان مقدس امامزاده حسین (ع) تشییع شد.

 مراسم «سوم امام» آیینی است که در دوازدهم ماه محرم و همزمان با سومین روز شهادت امام حسین (ع) و یاران با وفای ایشان هر ساله در قزوین و با حضور بانوان برگزار می شود.

 این مراسم مختص بانوان است یعنی فقط بانوان در آن شرکت می کنند که در بین بانوان قزوینی اقوام کرد و لر ساکن در قزوین با لباس های محلی در این مراسم حضور می یابند.

  بانوان شرکت کننده در این مراسم به یاد تشییع و تدفین غریبانه شهدای کربلا توسط زنان طایفه بنی اسد این مراسم را برگزار می کنند و با در دست داشتن بیل و کلنگ، پیکرهای پارچه ای که نمادی از شهدای کربلا است را تشییع می کنند.


این آیین سنتی یک مراسم زنانه و مختص شهر قزوین است که در میراث معنوی نیز به ثبت رسیده است که هر ساله با حضور بانوان در سومین روز شهادت امام حسین (ع) برگزار می شود و شرکت کنندگان ضمن تشییع نمادین پیکرهای شهدای کربلا برای سید و سالار شهیدان و یاران باوفای ایشان عزاداری می کنند.

انتهای پیام/ت



برچسب ها: ایین ، نمادین ، شهدا ، کربلا ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.