تبریز؛

تولید 597 هزارتن سیب درختی در آذربایجان شرقی

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: سیب درختی عمده ترین محصول باغی استان از نظر سطح زیر کشت و میزان تولید است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ فتحی افزود: آذربایجان شرقی حدود 15 درصد سیب کشور را تولید می کند.

وی پیش بینی کرد: تولید سیب در این استان در سال جاری به 597 هزار تن برسد که حدود 95 درصد آن سیب درختی پاییزه است.

به گفته وی شهرستان مراغه با190 هزار تن تولید سیب رتبه اول استانی را دارد میانه با (129 هزارتن) رتبه دوم، مرند با (92 هزارتن )، اهربا (60 هزارتن) در جایگاههای بعدی قرار دارند.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی افزود: حدود 80 درصد محصول سیب استان در پنج شهرستان مذکور تولید می شود که بیش از 140 هزار تن آن سیب درختی درجه یک که قابلیت صادرات به سایر کشورها و استانهای کشور را دارد.

وی با بیان اینکه سیب از جمله محصولات مبادله ای می باشد که با هدف صادرات تولید می گردد افزود: طبق بررسی های به عمل آمده حدود 10 درصد محصول به صورت پیش فروش، 45 درصد به واسطه ها در سرباغ، 45 درصد بقیه عمدتاً در میدان های تره بار در داخل وخارج استان به فروش می رسد و باید گفت 22 درصد محصول به خارج از استان می رود.
فتحی با بیان اینکه محصولات درجه 3 و4 ارزش نگهداری در سردخانه را ندارند گفت: کارخانجات کمپوت سازی و آب میوه و پایین تر از آن تهیه کنندگان سرکه از آنها استفاده می کنند.
انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.