مجازات پارتی بازی مدیران در استخدام افراد چیست؟

کمیسیون اجتماعی مجلس طرح شفاف سازی اعلام کتبی نمرات و نتایج نهایی آزمون‌های استخدامی به داوطلبان استخدام و ممنوعیت به کارگیری‌های غیر قانونی را تصویب کرد.

برات: مجلس طرح شفاف سازی اعلام کتبی نمرات را تصویب کردجواد برات دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس‌ شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به تمامی دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری سازمان‌ها و دستگاه‌های تابعه قوه قضاییه، مجلس شورای اسلامی و سازمان‌ها و دستگاه‌های تابعه آن و تمامی سازمان‌هایی که مشمول قانون بر آن ها مستلزم تصریح نامه است ،اظهار کرد: این دستگاه‌ها موظف‌اند در به کارگیری نیروی انسانی اعم از رسمی، پیمانی، قراردادی، کار معین یا ساعتی، کارگران مشمول قانون کار و نظایر آن ها را از طریق آزمون موضوع ماده 44 قانون خدمات کشوری اقدام کنند.

وی با بیان اینکه این طرح در گذشته شامل 4 ماده واحد بوده است که مجلس یک ماده دیگر به آن اضافه کرد، افزود: در ماده 3 ، به تخلف مدیران و سایر کارکنان از مفاد این قانون بر طبق قانون رسیدگی به تخلفات اداری مصادف با سال 72، رسیدگی حذف مورد یکی از تنبیه‌هات اداری اعمال می‌شود.

برات ادامه داد: در ماده 3، در واقع تمامی وزارت خانه‌ها را موظف کرده‌ایم که ظرف 45 روز دستگاه‌های مورد نظر، به تفکیک نمرات، نتایج را به فرد از طریق پایگاه اطلاع رسانی اعلام کنند و افراد نیز می‌توانند اعتراض خود را در مدت 10 روز به سامانه اطلاع دهند دستگاه مورد نظر مجددا موظف است که حداکثر تا یک ماه به اعتراضات رسیدگی کرده و پاسخ کتبی دهد.

دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در تبصره این طرح اعلام شد که چنان چه فردی در نتیجه تخلف از مقررات قانون ،استخدام شد و به دنبال آن حقوق ،مزایا یا هر گونه وجهی را در این مدت دریافت کرد آن مدیر متخلف موظف می شود ، جهت باز پرداخت این وجوه، معادل مبلغ دریافتی مستخدم، به نفع دستگاه ذی نفع  جریمه نقدی پرداخت کند.

برات با اشاره به استثناء اجرای این طرح در چند دستگاه گفت: نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات، کمیته ملی المپیک ایران، فدراسیون‌های ورزشی آماتوری، موسسه‌های جهاد نفت، جهاد استقلال، جهاد توسعه، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، کتابخانه حضرت آیت الله مرعشی نجفی، بنیاد امور بیماری‌های خاص، بنیاد فرهنگی و هنری رودکی و سازمان بورس اوراق بهادار از مشمول این قانون مستثنی هستند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حاجی
۱۹:۳۴ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
انشالله که حرومشان باد حقوقی که با پارتی بازی رفتن سرکار.من کسی رو میشناسم که حداقل ۱۲نفر رومعلم کرده وهیچ سوادی ندارن مدرک لیسانس سوری درست کردن.حاضرم به مسوولین مربوطه آمارشونو بدم.
United States of America
الهه خطیبی
۰۹:۰۴ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
در مورد آزمونهای استخدامی چرا بومی سازی را لحاط نمیکنند افراد مجرد را با پارتی بازی استخدام میکنند در حالیکه طرف در آزمون استخدامی وزارت بهداشت قبول شده و دارای همسر و فرزند است و در متطقه محروم زندگی میکنند ولی مسئولین دایره استخدام در استانها با پارتی بازی شخص دیگری را که بومی ان منطقه نیست و امتیاز همسر و فرزند ندارد به جای او استخدام میکنند این کجایش عدالت است ؟ ایا ترغیب جوانان به تجرد و عدم تمایل خانواده ها به وجود فرزند نیست ؟
Iran (Islamic Republic of)
خدایی
۱۸:۰۱ ۲۱ تير ۱۳۹۸
آهای اونایی که با پارتی بازی رفتید و ادعا میکنید شایسته اونکار بودید و حقوقتون مشکل نداره. بدونید که مثل شما افراد شایسته تری هم توی نوبت بودن که با پارتی بازی شما حق اونا ضایع شده.پس حقوق مشکل داره و حرام میباشد .توجیه نکنید فکر اون دنیا رو بکنید نمیخواد به من جواب بدید.از عقلتون کمک بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۱۰ آذر ۱۳۹۷
ای کاش منم پارتی داشتم یه کار خوب داشتم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۴ ۱۰ آذر ۱۳۹۷
تورو خدا حق به جانب نگیرید همه جاپراز پارتی بازی هست وغیراینم نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۱۰ آبان ۱۳۹۴
کیه که رسیدگی کنه ! با پارتی بازی نیروی قراردادی جذب میکنن کسی هم نیست رسیدگی بکنه!
فوق لیسانس و دکترا بیکارن در جالی که دیپلمه هارو مدیر میکنن !
یا علی
آخرین اخبار