کوهپایه زاده: کارشناسان بانک مرکزی صلاحیت رسیدگی به پرونده را ندارند

وکیل مدافع بابک زنجانی گفت:به موجب آنکه بانک مرکزی ذی النفع پرونده محسوب می‌شود و بر اساس قانون و رابطه موکلم با دولت رابطه شاکی و متشاکی است و بانک مرکزی بخشی از دولت محسوب می‌شود دادگاه نمی‌تواند از کارشناسان بانک مرکزی استفاده کند.

کوهپایه زاده: کارشناسان بانک مرکزی صلاحیت رسیدگی به پرونده را ندارندگزارش خبرنگار حوزه حقوقی قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رسول کوهپایه زاده وکیل مدافع بابک زنجانی در پایان چهارمین جلسه دادگاه در خصوص روند جلسه امروز اظهار کرد: امروز بعد از دو سال شنیدن اتهامات مختلف از سوی نهادها و اشخاص مختلف نوبت به متهم رسید که از خود دفاع کند از دادگاه تشکر می‌کنم که صحبت‌های وی قطع نشد و همین باعث شد که قسمتی از واقعیت روشن شود.

وی افزود: اینجا وظیفه رسانه‌ها است که با وسواسی که کیفر خواست را منتشر کردند دفاعیات را نیز انتشار دهند .

وکیل مدافع بابک زنجانی بیان کرد: امروز چهل و چهار صفحه از دویست صفحه دفاعیات که توسط خود زنجانی نوشته شده بود و بنده تنها نکات حقوقی را به آن اضافه کرده‌ام قرائت شد.

کوهپایه زاده گفت: موکلم سعی کرد با یک زبان مشترک از خود دفاع کند به گونه‌ای که دو طرف را وادار به گوش دادن کرد که اگر دستگاه قضایی با همین بی طرفی دادگاه را ادامه دهد امیدوارم حکمی عادلانه داده شود.

وی در خصوص ورود انتخاب گزینشی برخی خبرنگاران به جلسه دادگاه امروز تصریح کرد: در جریان این مورد نیستم و امیدوارم فضا برای همه‌ی رسانه‌ها با هر سطح فکری به گونه‌ای محیا شود که واقعیت آشکار شود.

وکیل مدافع بابک زنجانی بیان کرد: قسمت عمده دفاعیات توسط خود بابک زنجانی نوشته شده زیرا  مباحث اقتصادی در پرونده وجود دارد که زنجانی بیشتر به آن احاطه دارد.

کوهپایه زاده در خصوص کارشناسان حاضر در جلسه گفت: دو نفر در جایگاه  کارشناسی حضور داشتند که معلوم نبود کارشناس بانک مرکزی هستند و یا کارشناس دادگستری اما بر اساس قانون دادگاه باید  از کارشناسان بی طرف و آشنا به تجارت بین‌الملل استفاده کنند.

وی افزود: به موجب آنکه بانک مرکزی ذی النفع پرونده محسوب می‌شود و بر اساس قانون و رابطه موکلم با دولت رابطه شاکی و متشاکی است و بانک مرکزی بخشی از دولت محسوب می‌شود دادگاه نمی‌تواند از کارشناسان بانک مرکزی استفاده کند.

وکیل مدافع بابک زنجانی در خصوص زمان ارائه ضمانت نامه بانکی گفت: با توجه به اینکه شرکت اچ کی به عنوان فروشنده  و بانک‌های بابک زنجانی در تحریم به سر می‌برند و در زمانی که شرکت نفت نمی‌تواند حتی یک دلار را جابه‌جا کند در این شرایط قادر به انتقال پول نیستیم.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار