کرمان؛

تکذیب شایعه وجود بیماران مبتلا به کرونا در رفسنجان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با رد مورد قطعی از بیماری کرونا در این شهرستان گفت: دو مرگ اخیر در رفسنجان به علت ابتلا به بیماری آنفلوانزا رخ داده است.

به گزارش تکذیب شایعه وجود بیماران مبتلا به کرونا در رفسنجانگروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ احمد جمالی زاده افزود: یک خانم 30 ساله با سابقه بیماری قلبی و یک خانم 65 ساله با سابقه نارسایی شدید ریوی که علائمی از آنفلوانزا داشتند در رفسنجان جان باختند.

وی مرگ این دو نفر را بر اثر آنفلوانزا نوع ( a) اعلام کرد و افزود: با توجه به مشکل زمینه ای و تضعیف سیستم بدنی این دو نفر، روند بیماری شدت یافت و مرگ آنها را رقم زد.

جمالی زاده خاطرنشان کرد: این دو مورد با علائم آنفلوانزا حاد مراجعه کردند و یکی از تشخیص های ما کرونا بود که با نمونه گیری و آزمایش های انجام شده این مورد رد شد.

وی به علائم آنفلوانزا اشاره و تصریح کرد: افراد در صورت داشتن علائمی مانند: سرفه، تب، ناگهانی، بدن درد، کوفتگی و تب بالای 38 درجه مشکوک به آنفلوانزا هستند و باید با پزشک مراجعه کنند،این در حالیست که یک سرماخوردگی ساده ممکن است این نشانه ها را نداشته باشد.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.