پنتاگون خبر داد:

روشی برای جلوگیری از درگیری جنگنده های آمریکا و روسیه

وزارت دفاع آمریکا از آزمایش روشی برای گفتگو بین خلبانان روس و آمریکایی در سوریه خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز سه شنبه اعلام کرد آمریکایی ها و روس ها روشی را با موفقیت آزمایش کردند که به خلبانان دو کشور اجازه می دهد برای جلوگیری از هر حادثه ای در آسمان سوریه به صورت مستقیم گفتگو کنند.

جف دیویس سخنگوی پنتاگون اعلام کرد یک هواپیمای جنگی آمریکا « روز سه شنبه یک آزمایش ارتباطی برنامه ریزی شده با یک هواپیمای جنگی روس » را در آسمان سوریه انجام داد.

به گفته وی، این تمرین آزمایشی سه دقیقه طول کشید و به اهداف خود رسید. این روش در چارچوب توافقنامه امضا شده بین مسکو و واشنگتن در 20 اکتبر برای جلوگیری از وقوع حوادث بین هواپیماهای جنگی دو کشور در آسمان سوریه به کار گرفته شد.

آمریکا و ائتلاف بین المللی که تحت رهبری آمریکایی ها قرار دارد از سپتامبر 2014 مواضع دولت اسلامی ( گروه تکفیری صهیونیستی داعش ) را در سوریه هدف قرار می دهد.

روسیه نیز 30 سپتامبر حملات در سوریه را شروع کرد که به صورت رسمی علیه گروه های تروریستی فعال در این کشور صورت می گیرد اما به گفته آمریکایی ها و متحدان آنها هدف اصلی این حملات حمایت از رژیم بشار اسد رئیس جمهور سوریه است.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۰ ۱۳ آبان ۱۳۹۴
دستگاه جاسوسی امریکا است که می خواهد هواپیماهای روسی را در همه جا رد گیری کند این حقه بازی آمریکاییهاست که به بهانه درگیری هوایی هواپیماهای روسی را رد گیری می کنند
آخرین اخبار