کرمانشاه؛

اعتبار 6 میلیارد تومانی برای اجرای طرح مقابله با تب مالت

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: برای اجرای بخشی از طرح ویژه مقابله با تب مالت شش میلیارد تومان اعتبار لازم داریم که آن را در سفر رئیس جمهور به استان پیگیری خواهیم کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: برای اجرای بخشی از طرح ویژه مقابله با تب مالت شش میلیارد تومان اعتبار لازم داریم که آن را در سفر رئیس جمهور به استان پیگیری خواهیم کرد.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه در این طرح کانون‌های آلودگی شناسایی می‌شود، افزود: در این طرح دام‌ها تست و اگر آلوده باشند کشتار می‌شوند، زیرا گوشت و شیر آنها دیگر قابل استفاده نیست.

پرور هزینه اجرای این طرح را شش میلیارد تومان عنوان کرد که عمدتا هزینه پرداخت غرامت به دامدارانی است که دام آنها کشتار می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح در شورای برنامه‌ریزی استان نیز به تصویب رسیده، تاکید کرد: متاسفانه هنوز اعتباری برای اجرای آن داده نشده و موفق نشدیم این طرح را اجرا کنیم.

پرور با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته به دلیل کمبود اعتبار تنها 50 درصد جمعیت دامی استان علیه تب مالت واکسینه می‌شدند، تصریح کرد: خوشبختانه امسال توانستیم پوشش 100 درصدی برای واکسیناسیون داشته باشیم.

وی ادامه داد: از آنجایکه عمده این بیماری از عراق وارد کشور ما می‌شد، طرح دیگری که اجرا کردیم مبارزه با قاچاق دام بود.
 برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.