رادیو کانادا:

درخواست لابی جهانی شرکتهای هوایی جهان در خصوص لغو تحریمهای کانادا علیه ایران

رادیو کانادا گزارش داد: لابی جهانی شرکت های هوایی جهان خواستار لغو تحریم های کانادا علیه ایران شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، رادیو کانادا مطلع شده است که انجمن قدرتمند حمل و نقل هوایی (یاتا) که مقر آن در مونترال قرار دارد، از اوتاوا خواسته است این سازمان را از قوانین تحریم های کانادا علیه ایران معاف کند.

انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی (یاتا) یکی از مهمترین نهادهای بین المللی مستقر در مونترال است. این انجمن نماینده بیش از دویست و پنجاه شرکت هوایی است و از قدرت وضع مقررات برخوردار است.

یاتا همچنین از یک سیستم مالی مجزا که به شرکت های بزرگ هواپیمایی و تورهای گردشگری امکان می دهد بلیط به فروش رسانند و جابجایی مسافران را از مکانی به مکان دیگر تضمین کنند، برخوردار است. 

در سال دو هزار و چهارده، بیش از پانصد و بیست و سه میلیارد دلار آمریکا میان شرکت های هواپیمایی به واسطه این سیستم جابجا شد. تحریم های کانادا که در سال دو هزار و دوازده وضع شد مبادلات مالی با جمهوری اسلامی ایران را ممنوع کرده، که این امر باعث پیچیده شدن وظیفه یاتا در جهان شده است.

رادیوکانادا مطلع شده است که انجمن بین المللی هواپیمایی از وزارت امور خارجه خواسته است برای ایفای نقش خود از معافیت از قوانین تحریم کانادا بهره مند شود.

یاتا از ابراز هرگونه نظری خودداری کرده است. بر اساس اطلاعات ما، اوتاوا هنوز به این درخواست پاسخ نداده است.

-لغو تدریجی تحریم های بین المللی
 
به دنبال توافق میان ایران و قدرتهای بزرگ، تهران متعهد شد در قبال لغو تدریجی تحریم های بین المللی نظارت بر تاسیسات هسته ای را بپذیرد. تحریم های ایران قرار است از سال دو هزار و شانزده به تدریج برداشته شود. دولت ترودو پیش از این اعلام کرده بود که تمایل دارد سیاست بسیار بازی در مقابل ایران در پیش گیرد، اما هیچگونه جزییاتی درباره لغو تحریم های کانادا مطرح نکرده است.

این سردرگمی باعث نارضایتی انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی شده است. در اواخر اکتبر، رئیس این انجمن در حاشیه نشستی بین المللی اعلام کرد که تحریم های کانادا بسیار سخت و الزام آورند. او گفت: ما به دلیل تحریم های کانادا محدودیت عمل بسیاری داریم.

بنا بر اطلاعات رادیوکانادا، یاتا تصمیم برای تغییر دفتر مرکزی خود ندارد.

از منظر انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی، ایران بازاری راهبردی است. بابرداشته شدن تدریجی تحریم های بین المللی، شمار مسافران چهار برابر خواهد شد. این انجمن بین المللی همچنین تمایل دارد با سازمان هواپیمایی مسافربری ایران، که نیاز به بروز رسانی زیرساختارها دارد، همکاری تنگاتنگ داشته باشد.

پایان تحریم های بین المللی همچنین باید به ایران امکان دهد برای نوسازی ناوگان هوایی فرسوده خود حدود چهارصد فروند هواپیما خریداری کند.

انتهای پیام/
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار