امیری:

نقش احزاب و سازمان های مردم نهاد در روابط بین الملل افزایش یافته است

قائم مقام وزیر کشور گفت: در دنیای امروز نقش احزاب و سازمان های مردم نهاد در روابط بین الملل افزایش یافته است.

نقش احزاب و سازمان های مردم نهاد در روابط بین الملل افزایش یافته استبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حسینعلی امیری قائم مقام وزیر کشور امروز دوشنبه(18 آبان ماه) در نشست مشترک استانداران و سفرای جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور گفت: سیاست داخلی و خارجی دارای ارتباطی وسیع و عمیقی همچون دو روی یک سکه است.

وی افزود: در دنیای امروز نقش احزاب و سازمان های مردم نهاد در روابط بین الملل افزایش یافته است.

قائم مقام وزیر کشور تصریح کرد: وزارت کشور مسئول اجرای سیاست‌های عمومی دولت و نظام در داخل و وزارت امور خارجه مسئول اجرای سیاست‌های خارجی دولت و نظام است. 

وی افزود: در جهان امروز که کشورها به سمت جهانی شدن حرکت می‌کنند، سیاست خارجی اهرمی برای افزایش اقتدار و ثروت ملی محسوب می‌شود که نه تنها کشورهای توسعه یافته بلکه کشورهای در حال توسعه نیز برای پیشبرد اهداف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی خود از آن بهره می‌برند، شاید به همین دلیل باشد که عده ای از صاحب نظران و کارشناسان، سیاست خارجی را ادامه سیاست داخلی می دانند چرا مفاهیم سیاست داخلی در بیرون از مرزها به تعامل بین المللی مبدل می‌‎شود.

سخنگوی وزارت کشور ادامه داد: امروزه دیپلماسی از وضعیت سنتی خارج شده و دیپلماسی عمومی جایگاه ویژه‌ای یافته و شبکه‌های اجتماعی و تکنولوژی‌های جدید قدرت فوق العاده‌ای به آن داده است.

وی گفت: نقش احزاب، اجتماعات، دانشمندان و اندیشمندان و سازمان های مردم نهاد در روابط بین الملل پررنگ تر از گذشته شده است. 

امیری با بیان این که در واکاوی معضل رشد اقتصادی توجه به سیاست خارجی جایگاه ویژه ای دارد، اظهار داشت: در کنار عیوب ساختاری و دولتی بودن اقتصاد و وابسته بودن به نفت، باید به نقش سیاست خارجی نیز توجه داشته باشیم. باید یک تصویرسازی از ظرفیت‌های کشور ایجاد شود تا سفرا از این ظرفیت‌ها مطلع باشند. 

قائم مقام وزیر کشور گفت: بر اساس سند چشم انداز 20 سال که به تایید رهبر معظم انقلاب رسیده، تعامل سازنده به عنوان راهبردی مشخص شده است که باید به آن توجه کرد؛ همچنین رئیس جمهوری لازمه توسعه را تعامل کارآمد با جهان دانستند. 

امیری در پایان خاطر نشان کرد: باتوجه به این که راهبرد ما تعامل سازنده است، باید بررسی کنیم که این راهبرد چگونه باید توسط وزارت کشور و استانداری ها تحقق یابد. همچنین باتوجه به فضای حاکم پس از برجام برای تحقق اقتصاد مقاومتی و توسعه کشور، باید تعامل استانداران با کشورهای جهان چگونه باشد؟

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار