آغاز عملیات برف‌روبی در کردستان

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی کردستان با اعلام خبر مسدودی گردنه تته در سروآباد، از آغاز عملیات برف‌روبی و نمک‌پاشی از عصر دیروز در محورهای استان خبر داد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،محمد راشد مدرس‌‌گرجی اظهار کرد: با آغاز بارش‌ها از روز گذشته عوامل راهداری در سطح محورهای مواصلاتی استان فعالیت خود را به منظور خدمات‌رسانی به مردم آغاز کرده‌‌اند.
 
وی با بیان اینکه عملیات برف‌روبی و نمک‌پاشی از ساعت 16 عصر دیروز در محورهای استان آغاز شده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمامی محورهای استان باز و تردد در آنها امکان‌پذیر است.
 
مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی کردستان خاطرنشان کرد: گردنه تته در حال حاضر مسدود است و با توجه به ریزش‌ مداوم کوه هم، تاکنون بازگشایی نشده است.
 
به گفته مدرس‌گرجی، با توجه به موج بارشی که در پیش داریم گردنه تته به منظور جلوگیری از وقوع هر نوع حادثه‌ای همچنان مسدود اعلام خواهد شد.
 
مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی کردستان خاطرنشان کرد: قراردادهای بخش خصوصی برای نگهداری از راه‌های روستایی استان را معمولا در آواخر آبان‌ماه منعقد می‌کنیم اما امسال با کمبود اعتبار در این زمینه مواجه هستیم.
 
مدرس‌گرجی با اشاره به بکارگیری 350 دستگاه ماشین‌آلات راهداری برای راه‌های روستایی استان، افزود: 30 راهدارخانه ثابت و سیار و حدود 400 پرسنل در راهداری استان در زمینه خدمات‌رسانی به مردم و مسافران فعالیت می‌کنند.
 
وی خاطرنشان کرد: 30 اکیپ راهداری از ماه جاری فعالیت خود را در محورهای اصلی و فرعی استان آغاز کرده‌اند.
 
این مسئول خاطرنشان کرد: در حال حاضر 20 درصد از کل ماشین‌آلات راهداری استان نیازمند تعمیر است که امیدواریم با اختصاص اعتبارات به موقع تا قبل از آغاز فصل زمستان، تعمیر و بازسازی شوند.
 
وی در پایان از اسکان 50 نفر در راه مانده طی چند شب گذشته در راهدارخانه‌های استان خبر داد.


منبع: خبرگزاری فارس
برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.