شهرکرد؛

پایان ششمين همايش استانی قرآن و سلامت در شهرکرد

ششمين همايش استانی قرآن و سلامت در شهرکرد، با ارائه سه سخنرانی و ۱۴ پوستر به كار خود پايان داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ معاون تحقيقات و فناوری دانشگاه علوم پزشكي استان چهارمحال و بختیاری گفت: ششمين همايش استاني قرآن و سلامت، با حضور مسئولين دانشگاه علوم پزشكي و اساتيد برجسته كشوري و شركت كنندگان در سه سطح دانشجويي، اساتيد و كاركنان در سالن همايش هاي ابن سيناي شهرکرد به كار خود پايان داد.

دكتر سيد كمال صولتي افزود: در مجموع ۷۰ مقاله به دبيرخانه این همايش واصل گرديد كه از اين تعداد سه مقاله به صورت سخنراني و ۱۴ مقاله در قالب پوستر ارائه شد.

وی، هدف از برگزاري اين همايش را ترويج و توسعه فرهنگ غني قرآن در حوزه سلامت و اعضاي جامعه پزشكي، استفاده از مفاهيم قرآني، سنت و سيره اهل بيت (ع) در ارتقاء سلامت جامعه، تلاش در جهت نهادينه كردن باورهاي ديني موثر در نظام سلامت و زمينه سازي براي توسعه پژوهش هاي قرآن، عترت و سلامت در عرصه بهداشت جامعه عنوان كرد.

دكتر صولتي، محورهاي ششمين همايش قرآن و سلامت را شامل ابعاد اعجازي قرآن در زمينه علوم پزشكي، بهداشت روان خانواده از منظر قرآن، تغذيه و اثرات آن در سلامت خانواده، بهداشت باروري و جنسي در سلامت خانواده، آسيب شناسي خانواده از ديدگاه قرآن كريم، فرزندآوري و فرزند پروري در خانواده، اقتصاد در مديريت خانواده، روابط عاطفي در خانواده، كاربرد مزاج شناسي در خانواده و واكاوي اثرات روانشناسي صله رحم در سلامت خانواده اعلام کرد.

وی، همچنين از برگزاري كارگاه جانبي این همایش با عنوان «كاربرد مزاج شناسي در درمان» خبر داد و افزود: جهت شركت كنندگان در همايش، گواهي با امتياز بازآموزي با محوريت قرآن و سلامت خانواده در سبك زندگي اسلامي صادر مي شود.


انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.