اولاند، آماج حملات مخالفان دولت پس از حملات پاریس

نامزدهای مخالف حزب حاکم دو روز پس از وقوع خونبارترین حملات تروریستی فرانسه، رئیس‌جمهور این کشور را آماج حملات خود قرار دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از وب‌سایت «پلیتیکو،» در حالیکه تنها 48 ساعت از وقوع مرگبارترین حملات تروریستی تاریخ فرانسه می‌گذرد، رقبای «فرانسوا اولاند،» رئیس‌جمهور این کشور، با نادیده گرفتن اتحاد ملی، حملات خود را علیه وی آغاز کردند. رهبران اپوزیسیون و منتقدان دولت سوسیالیست اولاند، پس از وقوع حملات تروریستی پاریس، از کاخ الیزه درخواست برگزاری جلسه‌های خصوصی با رئیس‌جمهور این کشور کردند. از جمله این افراد می‌توان به «نیکلا سارکوزی،» همتای سابق اولاند و «مارین لوپن،» رهبر حزب «جبهه ملی فرانسه،» اشاره کرد.


رقبای اولاند در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2017 (1396) این‌بار برخلاف حملات تروریستی ژانویه گذشته در فرانسه که به کشته شدن 17 نفر منجر شد، قانون نانوشته ممنوعیت فعالیت سیاسی با هدف جمع‌آوری آراء و حامیان، را از طریق اظهارنظرها و ابراز مخالفت با سیاست‌های رئیس‌جمهور، نقض کردند و خواستار ایجاد تغییرات بنیادین در نظام امنیتی این کشور شدند.

وحدت و یکپارچگی ملی که پس از وقوع اقدامات تروریستی ژانویه بوجود آمد و با تظاهرات میلیون‌ها نفر در خیابان‌های شهرهای مختلف فرانسه نمود پیدا کرد، پس از حملات خونین پاریس، مشاهده نمی‌شود. یکی از دلایل اصلی این امر می‌تواند واکنش سریع مخالفان دولت باشد که خواستار اصلاحات فوری و بنیادین در نظام امنیتی این کشور شدند.

سارکوزی پس از دیدار خود با اولاند، در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: «ما برای تضمین امنیت ملی، نیاز به تغییرات اساسی داریم. در سطح بین‌المللی نیز باید از موقعیت کنونی در سوریه درس بگیریم. ما برای از میان برداشتن داعش، به کمک همه از جمله روسیه نیاز داریم. نمی‌توان دو ائتلاف جداگانه در سوریه داشت.»

اظهارات سارکوزی، که به تازگی از سفر روسیه بازگشته و با رئیس‌جمهور این کشور دیدار کرده است، در تضاد آشکار با سیاست‌های دولت کنونی فرانسه درقبال مسکو است. حامیان اولاند، همواره مخالفت خود را با اقدامات پوتین در سوریه، نشان داده‌اند.

 دیگر مخالفان حزب حاکم نیز در اظهاراتی جداگانه از ناتوانی دولت در تأمین امنیت داخلی و تدابیر و راهبردهای اشتباه فرانسه در سوریه، به‌شدت انتقاد کردند.  

در حملات هماهنگ تروریستی جمعه شب در پاریس، دست کم 132 نفر کشته و بیش از 350 نفر زخمی شدند. گروه تروریستی داعش مسئولیت این اقدامات تروریستی را برعهده گرفته است. 



انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار