اصفهان؛

دستگیری گروه هفت نفره حفاری های غیرمجاز در کاشان

یک گروه هفت نفره حفاری های غیرمجاز طی هفته جاری در شهرستان کاشان شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، در پی تحرک های مشکوک گروهی در ارتفاعات منطقه حفاظت شده قمصر- برزک، دو اکیپ از ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان به محل اعزام شدند.

براساس این گزارش، ماموران ضمن بازرسی از محل، اقدام به کمین در مسیر این گروه کردند که در بازرسی از محل و تجهیزات همراه آنان، احتمال تخلف و حفاری های غیرمجاز قوت گرفت.

در راستای تفاهم نامه همکاری بین دو سازمان حفاظت محیط زیست و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، ماموران این دو اداره برای بررسی بیشتر به منطقه اعزام و متخلفان را پس از غافلگیری دستگیر و ادوات و تجهیزات همراه آنان را ضبط و تحویل کلانتری دادند.

در راستای اصل پنجاهم قانون اساسی و تحقق اهداف سند چشم انداز 20 ساله و با هدف توسعه طبیعت گردی پایدار و تقویت زیرساخت های کشور در حوزه گردشگری و محیط زیست، تفاهم نامه ای بین سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری امضا شده است.


این تفاهم نامه با اهداف توسعه فرهنگی به منظور برطرف کردن مشکلات موجود در حوزه طبیعت گردی، اشاعه فرهنگ زیست محیطی و طبیعت گردی همسو با حفاظت از منابع زیستی، هماهنگی و بهره برداری از ظرفیت های دو سازمان به منظور پیشبرد اهداف کلان طبعیت گردی کشور و اعمال تدابیر لازم جهت مشارکت جوامع محلی در طرح توسعه طبیعت گردی منعقد شده است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.