افراد مسلح با حمله به هتل رادیسون در پایتخت مالی، حدود 170 نفر را گروگان گرفتند.

افراد مسلح 170 نفر را در پایتخت مالی گروگان گرفته‌اندبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی، افراد مسلح صبح روز جمعه با حمله به هتل رادیسون در باماکو، پایتخت مالی، حدود 140 مهمان و 30 خدمه این هتل را گروگان گرفتند.

یک منبع عالی رتبه امنیتی از شنیده شدن صدای چند انفجار و تیراندازی در هتل رادیسون خبر داده و گفته است، نیروهای پلیس منطقه را محاصره کرده‌اند.
ارتش مالی تایید کرد که دونفر از گروگانگیران در هتل باماکو در مالی کشته شدند.
آخرین اخبار در خصوص این گروگانگیری را در این قسمت مشاهده کنید:

22:04 خبرگزاری الخبر موریتانی در گزارشی نوشت گروه شورشی المرابطون روز جمعه اعلام کرد با همکاری القاعده در مراکش عربی حمله به هتل رادیسون بلو در باماکو پایتخت مالی را انجام داده است.

20:48 سخنگوی وزارت امنیت مالی روز جمعه اعلام کرد نیروهای ویژه این کشور هنوز در تلاش هستند تا گروگانگیرهای مسلح را از طبقات بالای هتل "رادیسون بلو" باماکو به پایین بیاورند. یک منبع نظامی مالی اعلام کرد در گروگان گیری در هتل رادیسون باماکو که جمعه شب به وقوع پیوست دست کم سه تروریست و 27 نفر از مشتریان و کارکنان هتل کشته شدند.

20:15  ارتش مالی تایید کرد که دونفر از گروگانگیران در هتل باماکو در مالی کشته شدند.

19:53 منابع نظامی مالی جمعه از پایان گروگان گیری در هتل رادیسون در باماکو پایتخت این کشور خبر دادند.

19:17 گروه المرابطون وابسته به القاعده مسئولیت گروگان‌گیری در هتلی در پایتخت مالی را برعهده گرفت. منابع آگاه نیز اعلام کردند در ماجرای گروگان‌گیری در هتل رادیسون در باماکو، یک بلژیکی کشته شده است. 

17:55 شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان گزارش داد: نیروهای ویژه آمریکا و همچنین صلحبانان سازمان ملل در عملیات نجات گروگان‌ها از داخل هتلی در شهر باماکو مالی، شرکت دارند. مدیریت هتل های باماکو در مالی اعلام کرد 125 نفر از مشتریان و 13 نفر از کارکنان هتل رادیسون،‌ هنوز داخل این هتل هستند.

16:30 پاریس، 40 ژاندارم زبده فرانسوی به "باماکو" پایتخت مالی اعزام کرد.

15:33 فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه گفته است نیروهای این کشور همه اقدامات لازم را برای آزادی گروگان‌ها انجام خواهند داد.

15:30 بر پایه گزارش‌‎ها، در بحبوحه عملیات نیروهای ویژه مالی، 80 نفر از گروگان‌‎ها از هتل مجلل رادیسون آزاد شده‌اند.

14:38 وزارت کشور مالی از آغاز عملیات نیروهای ویژه این کشور برای آزادسازی گروگان ها در هتل رادیسون شهر باماکو خبر داد.

14:24 سخنگوی وزارت امنیت مالی اعلام کرد: نیروهای امنیتی این کشور مستقر در اطراف هتل رادیسون، ‌حدود 10 نفر را از این مکان خارج کردند.
این افراد گفتند در داخل هتل جسد یک زن با پوست روشن را که روی زمین افتاده بود مشاهده کرده اند.

14:22 شبکه تلویزیونی الحدث لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد: بیست گروگان از هتل رادیسون فرار کردند.

14:14 برخی منابع از حضور دست کم 7 چینی در میان گروگان ها خبر می دهند.

14:13 شبکه تلویزیونی المیادین لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد: کاخ سفید اعلام کرد باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، تحولات مربوط به گروگان گیری در هتلی در شهر باماکو را پیگیری می کند.

14:03 شبکه تلویزیونی المیادین نیز لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد: سفارت روسیه در باماکو حضور اتباع روسیه در بین گروگان های هتل را بعید ندانست.

14:02 شبکه تلویزیونی الحدث لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد: شرکت هواپیمایی ترکیه اعلام کرد شش نفر از کارکنان این شرکت در بین گروگان‍‌ها در هتلی در باماکو پایتخت کشور مالی هستند. 

بعضی منابع خبری از کشته شدن 9 نفر از گروگان ها در این هتل خبردادند.

14:01 شبکه تلویزیونی الحدث لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد: ریاست جمهوری فرانسه تایید کرد شماری از اتباع این کشور در میان گروگان های هتل رادیسون هستند.



گفته می شود در میان گروگان‌ها، چندین تبعه خارجی از جمله آمریکایی وجود دارد.

به گزارش واشینگتن پست، مقامات آمریکایی از اتباع خود در مالی خواسته‌اند برای حفظ جانشان به مناطق امن نقل مکان کنند.

به گفته شاهدان، تروریست‌های مسلح سوار بر خودروی دارای پلاک سیاسی، وارد محوطه هتل شدند و گروگان‌ها را در طبقه هفتم نگه داشته‌اند. هتل 190 اتاقی «رادیسون بلو»  نزدیک بسیاری از دفاتر دولتی و اماکن تجاری قرار دارد.

هتل 190 اتاقی «رادیسون بلو» نزدیک بسیاری از دفاتر دولتی و اماکن تجاری قرار دارد.

به گزارش روزنامه فرانسوی لوموند، کارکنان ایرفرانس معمولاً از این هتل استفاده می‌کنند.

 فرانس پرس نیز گزارش داد منابع امنیتی در مالی می‌گویند شورشیان صبح جمعه در این هتل شروع به تیراندازی کردند به طوری که صدای شلیک سلاح‌های خودکار در خارج از ساختمان شنیده میشد.

گروه‌های شورشی با وجود توافق صلح ماه ژوئن (تیر) میان شورشیان طارق در شمال مالی و گروه‌های مسلح حامی دولت در این کشور همچنان به حملات خود ادامه ‌می‌دهند. 

با وجود توافق صلح، بخش های وسیعی از مالی همچنان از کنترل نیروهای خارجی و دولتی خارج است.

گروه‌های شورشی مرتبط با القاعده میان مارس و آوریل 2012 کنترل شمال مالی را در اختیار گرفتند و در این منطقه متمرکز شدند؛ این تصرف مدت‌ها ادامه داشت و با عملیات نظامی تحت فرمان فرانسه، که از ژانویه 2013 در این منطقه آغاز شده است، پایان یافت.





در حال تکمیل...

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار