سیاستگذاری‌های علمی شاخص توسعه پایدار جوامع است

سیاستگذاری‌های مبتنی بر علم و حضور نخبگان علمی زمینه‌ساز توسعه پایدار جوامع است که باید به آن توجه داشت.

مریم شریفیان ثانی مدیر گروه سلامت و رفاه اجتماعی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در گفتگو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، افزود: توجه به محیط زیست بعنوان یکی از ارکان سلامت و رفاه اجتماعی ما را بر آن داشت تا رشته رشد و پرورش کودکان پیش از دبستان را به منظور تربیت کودکان 3 تا 6 ساله در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی به عرصه جهاد علمی سوق دهیم.

وی گفت: اهمیت توجه به افزایش سواد زیست محیطی و اینکه از سنین سه تا شش سال کودکان را متوجه تصمیمات انسانی کنیم، مسئله‌ای مهم و حائز اهمیت است.

وی افزود: اگر از کودکی تصمیمات انسانی کودکان جدی قلمداد شود و بهزیستن افراد مهم تلقی شود، در آینده می‌توان تصور محیط زیست پاک را در نظر گرفت.

شریفیان گفت: اهمیت آموزش مبانی محیط زیست و حفاظت آن از دوران اولیه کودکی که فرصت تجربه و حس نزدیکی به طبیعت را برای کودکان فراهم می‌آورد و موجب رشد اجتماعی و هیجانی، حس کنجکاوی و پرسشگری و درک محیطی آنها می‌شود، حس خلاقیت را در آنها تقویت می‌کند، بر سلامت جسمی و روانی آنها اثر می‌گذارد و درک شخصی آنها از مسئولیت و مراقبت را افزایش می‌دهد، این آموزش برای دوره تولد تا 8 سالگی طراحی می‌شوند، با تاکید بر سنین 3 تا 6 سالگی که همان دوره مهدکودک و پیش دبستانی است.

وی گفت: سرمایه‌گذاری در‌ آموزش افراد بمنظور توسعه سرمایه انسانی، به طور کلی و آموزش‌های زیست محیطی یکی از سرمایه‌گذاری‌های اجتماعی در راستای توسعه پایدار به شمار می‌آید.

وی گفت: کودکان یکی از گروه‌های اصلی رفاه اجتماعی هستند و آموزش نیز یکی از قلمروهای کلیدی در سیاست اجتماعی کشور است، بنابراین استراتژی آموزش مباحث محیط زیستی به کودکان از سنین پایین و دوره پیش دبستانی می‌تواند سیاستی موثر در جهت تحقق توسعه پایدار باشد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار