قزوین؛

۱۵۰ خانه عالم در روستاهای قزوین فعال هستند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین با بیان اینکه ۱۵۰ خانه عالم در روستاهای قزوین فعال هستند، گفت: در نظر داریم تا تعداد خانه‌های عالم را در روستاهای قزوین افزایش دهیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛حجت‌الاسلام علی نعمت‌الهی، افزود: مروجان دینی نباید در مراکز شهر متمرکز شوند و با برنامه‌ریزی تعداد روحانیون را در اطراف قزوین مستقر می‌کنیم.

وی با اشاره به نقش روحانیون در جوامع اسلامی، افزود: در جوامع اسلامی روحانیون نقش بسزایی در ترویج اسلام دارند و مسئولان نباید از نقش روحانیون غافل شوند، بلکه باید بستر مناسب برای این مروجان واقعی مهیا باشد.

مدیرکل تبلیغات استان قزوین با بیان اینکه تعداد خانه‌‌های عالم در قزوین افزایش می یابد، بیان کرد: در نظر داریم تا روحانیون بیشتری را در شهرستان‌ها و روستاهای قزوین مستقر کنیم و در همین راستا تعداد خانه‌‌های عالم در قزوین افزایش می یابد.

نعمت‌الهی  عنوان کرد: خانه عالم نوعی فضای اقامتی است که در روستاها برای استقرار مروجان مذهبی و مبلغان دینی ساخته می‌شود، این فضاها علاوه بر داشتن امکانات اقامتی برای روحانیون، دارای دفتر کار و محل ملاقات عمومی هم است تا مردم بتوانند به راحتی ابهامات شرعی خود را برطرف کنند. 

انتهای پیام/س 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.