فیلم «بی‌خط» مراحل تدوین را پشت سر می‌گذارد

فیلم کوتاه «بی‌خط» با داستانی متفاوت در حال طی کردن مراحل تکمیلی خود است.

امیر حسین خلیل‌زاده کارگردان فیلم کوتاه «بی‌خط» در خصوص جزئیات این فیلم و مراحل تولید آن در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: فیلم کوتاه «بی‌خط» برای حضور در جشنواره خارجی در نظر گرفته شده است که هم اکنون در دست تدوین است. سوژه فیلم «بی‌خط» متعلق به اسماعیل منصف است که فیلم‌نامه آن با تغییر همراه بوده است.
 
وی افزود: داستان فیلم «بی‌خط» در مورد انسانی است که در پی اتفاقی که برایش رخ می‌دهد بعد از تلاش‌های بسیار متوجه می‌شود که هر آنچه فکر کرده و به درستی آن اعتقاد داشته اشتباهی بیش نبوده و این برداشت فقط به دلیل قضاوت نادرستی بوده که او داشته است به طور کل این کار دارای پایان بازی خواهد بود.
 
کارگردان مستند «نشان بی‌نشان» اظهار داشت: تحقیق و پژوهش‌های بسیاری برای کار صورت گرفته است. انتخاب لوکیشن‌ها و مد نظر قرار دادن این موضوع که تصاویر ضبط شده فقط نمایانگر بدبختی‌های جامعه نباشد بلکه نماینده مناسب و فیلم شکیل زیبا و محکمی برای حضور در جشنواره خارجی باشد در این راه سید محسن حسینی کلکو کمک‌های فراوانی به ما کرد.
 
خلیل‌زاده عضو انجمن مستندسازان خانه سینما بیان کرد: فیلم‌نامه کار را مقابل هر بازیگر و بزرگی که قرار دادم بسیار به آن علاقمند شد و استقبال خوبی از آن کرد فیلمنامه «بی‌خط» را جهانگیر رمضانی و خودم به صورت مشترک کار کرده‌ایم.
 
وی در مورد لوکیشن‌های این فیلم کوتاه عنوان کرد: لوکیشن‌های کار در ارتفاعات رستم‌آباد رشت قرار داشته‌اند اما عاملی که مد نظر ما قرار داشت شبیه کردن این مکان‌ها به شمال کشور بوده است. ما در نظر داشتیم تا لوکیشن‌ها بیشتر شبیه نقاط مرزی باشد چرا که ماجرای فیلم اتفاقاتی است که در مرز رخ می‌دهد. در فیلم «بی‌خط» برای اولین بار دکور و طراحی صحنه انجام شد علی ابراهیمی یکی از جوان‌ترین طراح‌های صحنه عهده‌دار این کار بود ما سعی کرده‌ایم لوکیشن‌های متعدد و طراحی صحنه و لباس به صورت کاملا سینمایی شکل بگیرد.
 
کارگردان مستند «یک لقمه نان» تصریح کرد: به طور تقریبی 13 جلسه فیلمبرداری داشته‌ایم بنای ما بر این بوده است که یک فیلم داستانی ایرانی خوب را به معرض نمایش بگذاریم و بعد ساخت فیلم‌های که یک جوان خسته و آوانگارد را به نمایش می‌گذارند فیلمی جذاب را تولید کنیم.
 
وی تاکید کرد: ساخت سینمایی کوتاه در تمام دنیا انجام می‌شود گاهی اوقات بزرگان سینما بعد از تولید کارهای بزرگ و دریافت جایزه‌های بزرگ به ساختن فیلم کوتاه پرداخته‌اند بنابراین فیلم کوتاه از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.
 
خلیل‌زاده گفت: امیدوارم با کمک خداوند با ساخت این کار و نمایش آن شاهد اتفاقات خوبی در سینمای کوتاه باشیم. البته من در این کار بیشتر از هر چیز مدعی کیفیت آن هستم کیفیتی که مربوط به داستان کار است سینمای کنونی ما داستان ندارد فیلم کوتاه دارای چندین گره است که فکر می‌کنم از لحاظ تخصصی قابل دفاع است.  
 
عضو انجمن خانه سینما اظهار داشت: آنچه برای من قابل افتخار و دست نیافتنی است و امیدوارم که اتفاق بیفتد ساخت حدیث سرو (نشان بی‌نشان)، کار در مورد شیخ حسنعلی نخودکی است اگر خداوند سعادت دهد قصه ندارم کار دیگری را بسازم مگر اینکه در همان راه کار خودم را ادامه دهم به علاوه فیلم «یک لقمه نان» که فیلم شریفی بود برای من. با اینکه این کار جزو کارهای درجه «ج» تلویزیونی و مستند محسوب می‌شد اما فیلمی بود که از درون مردم بود و واقعیت‌ها را بیان کرد. افتخار می‌کنم که خداوند لیاقت داد و من این کارها را انجام دادم.
 
گفتنی است برخی عوامل فیلم «بی‌خط» عبارتند از بازیگران علی موسویان و کیارش اشراقی که از شاگردان‌ نصیرپور بوده‌اند، تدوین: بابک حیدری، دارای جایزه از جشنواره سینما حقیقت طراح لباس: بهار شیری.

 برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار