قزوین؛

تدوین سند راهبردی توسعه بخش کشاورزی

عضو هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی گفت: با تدوین سند راهبردی توسعه بخش کشاورزی، فعالیت صندوق های حمایت از بخش کشاورزی در مسیر تقویت زنجیره های تولید هدایت می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ ابوالقاسم شمس در جمع تشکل های کشاورزی عضو صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی قزوین اظهار کرد: در حوزه کشاورزی همواره تامین منابع مالی به عنوان موضوعی مهم مورد توجه بوده و صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی در سال های اخیر توانسته اند بخشی از نیازهای اعتباری فعالان این بخش را تامین کنند تا روند کارها همچنان با شتاب ادامه یابد.

وی اضافه کرد: بر اساس بررسی های انجام شده سهم سرمایه گذاری انجام شده در بخش کشاورزی نسبت به سرمایه گذاری در اقتصاد حدود چهار درصد است که با مقایسه سهم ارزش افزوده بخش کشاورزی با حدود ۱۴ درصد، نشان می دهد سهم سرمایه گذاری به اندازه ظرفیت این بخش نیست.   

شمس بیان کرد: توجه به سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و جبران کسری آن موضوعی است که در همه دولت ها مورد توجه بوده و برای رسیدن به ارقام واقعی باید تلاش زیادی صورت گیرد.

وی تصریح کرد: ساز و کار بخش غیر دولتی در تشکیل و اداره صندوق ها به گونه ای تعریف شد تا از حالت دولتی خارج شود لذا سهم بخش خصوصی و غیردولتی ۵۱ درصد و سهم دولت ۴۹ درصد پیش بینی شد که این سهم نیز باید بتدریج کم شود تا تشکل های خصوصی اداره امور را بر عهده گیرند.

عضو هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی یادآورشد: در حال حاضر در مناطق مختلف کشور ۹۶ صندوق راه اندازی شده که با گذر از دوران تثبیت دارای سرمایه ارزشمندی است که می تواند به توسعه کشاورزی کشور کمک کند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ب

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.